Wat is er mis met mijn externe harde schijf / windows explorer?

- Eerst kon ik een bestand niet opslaan,
- Toen was het mapje daarvan weg,
- Daarna crashte windows explorer elke keer dat ik mijn externe harde schijf opende,
- Daarna was mijn hele externe harde schijf leeg?! (Wel nog steeds 344 van 465GB vrije ruimte),
- En nu ben ik weer bij verschillende bestanden die zijn verdwenen.

Heeft iemand enig idee wat hiertegen te doen is behalve een nieuwe externe harde schijf kopen?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Hardware
1.7K
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Nu kan hij niet eens meer gevonden worden door windows

Antwoorden (2)

Het lijkt erop dat de schijf misschien fouten aan het maken is als voorteken dat hij binnenkort kapot gaat. Hieronder een stappenplan die ik kan adviseren.
1. Probeer de externe harde schijf op een andere pc te testen / andere usb poort / andere usb kabel.
Indien dit niet werkt.
2. Alle data zoveel mogelijk back uppen en vervolgens je harde schijf formatteren (niet snel formatteren).
3.Daarna zou ik een defragmentatie doen om te kijken of er sectoren (delen) van de harde schijf stuk zijn.
Deze stappen zouden je harde schijf weer goed aan het werk kunnen krijgen. Succes!
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Heb je eens systeem herstel gedaan ga zo ver terug als het kan het is het proberen echt waard.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
LeonardN
4 jaar geleden
een hardwarematige fout kan je niet met een softwareoplossing oplossen. de schijf is aan het falen. Het is een externe schijf, dus je kan hem ook zo aan een andere pc hangen. volg dit antwoord niet op zinloos