Kan ik HDD disk verplaatsen in andere merk harddisk kast,om alleen bestanden te kunnen Transfereren?

Ik heb een piepende hard disk van merk hitachi HDS721010CLA332, Ik heb geen hdd donor ervoor, maar wel andere merk zoals WD. Kan ik gewoon disk's ruilen met elkaar om die data te kunnen opslaan?
Bedankt

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Hardware
1.5K
LeonardN
5 jaar geleden
Nee zover ik kan vinden moeten HDD's identiek zijn.
https://www.wikihow.com/Swap-Hard-Disk-Drive-Platters

Antwoorden (1)

Nee.

Nog afgezien van of het technisch allemaal zou werken (er zijn veel verschillen in maten en materialen), zodra je de kast van een harde schijf open schroeft komt er stof op. Dit stof is DODELIJK voor een harde schijf.
Je moet dus óók een cleanroom bezitten of er toegang toe hebben wil je dit kunstje uithalen.
Ozewiezewozewiezewallakristallix