Hoe kun je een laptop zonder toetsenbord en aan/uit knop toch aan krijgen?

Het toetsenbord met aan/knop is 100% weg, hij ging wel een keer aan onverklaarbare manier en heb er 1 dag mee kunnen werken todat ik hem had afgesloten.
Het moederbord lig dus bloot

5 jaar geleden
in: Hardware
1.8K

Antwoorden (1)

Zoek op het moederbord dr twee puntjes die je moet kortsluiten om de laptop aan te zetten.
Sluit die twee puntjes kort met de 2 poten van een pincet.
Sluit een USB toetsenbord aan op de USB poort.
5 jaar geleden
popeye
5 jaar geleden
Heb ik perse een toetsenbord met usb nodig? Het toetsenbord wat erop zat zat aangesloten via een kabeltje en plug aan het moederbord.
popeye
5 jaar geleden
Kan het ook met een platte schroevendraaier?
Reddie
5 jaar geleden
1. Ik las ''laptop zonder toetsenbord''.
2. Dat hangt er vanaf hoever die puntjes uit elkaar zitten.
Ozewiezewozewiezewallakristallix
5 jaar geleden
@Reddie
Vaak zit het toetsenbord op een laptop met zo'n hele dunne flatcable aangesloten. In dat geval loopt ook het aan/uit-knop signaal over die kabel. Dan zul je niet zomaar die 2 puntjes kunnen vinden om aan te sluiten. Maar een mailtje naar de fabrikant kan veel helderheid op dit punt verschaffen :-) @popeye
Is het niet mogelijk om simpelweg te investeren in een nieuw toetsenbord ? Zó duur zijn die nou ook weer niet...