Hoe komt het dat mijn laptop niet opstart als de externe harde schijf is aangesloten?

Ik heb een Freecom externe harde schijf (2TB) via de usb aangesloten op mijn laptop maar de laptop start niet op als deze schijf is aangesloten.Op de schijf zit trouwens geen aan en uit knop!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik had het zelfde probleem maar ik had een nieuwe gekocht..want die van mij was defect.

Het beste antwoord

Dat komt dan omdat je bios zo ia ingesteld dat de laptop eerst moet proberen op te starten vanaf een usb opslagmedium. Als die niet wordt aangetroffen, dan pas naar de hardeschijf.

Je kunt dit veranderen in de bios, maar pas op wat je in de bios aanpast
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
AWM
13 jaar geleden
Maar wel het goede antwoord. +1
AWM
13 jaar geleden
En wie haalt het nou in zijn hoofd om daar een minduimpje aan te geven?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lijkt me ingewikkeld.!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En dat staat standaard ingesteld? Klinkt ongeloofwaardig... Maar de - is niet van mij, ik weet ook geen beter antwoord dan dit...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@gertdejong: Er staat nergens in zijn antwoord dat dit standaard zo is. Het is alleen aannemelijk dat dit standaard zo is ingesteld. Dit is zeker een mogelijkheid.

Andere antwoorden (2)

De meest voor de hand liggende oorzaak is dat de opstartvolgorde in het BIOS zo is ingesteld dat hij probeert om vanuit de externe harde schijf een besturingssysteem te starten. In dit geval moet je in het BIOS de opstartvolgorde aanpassen zodat vanuit de interne harde schijf een besturingssysteem wil opstarten.

Wat ook een mogelijkheid is, is dat het besturingssysteem een harde schijf-controle uitvoert op de externe harde schijf waardoor hij vastloopt. In dit geval moet je bij de opstartinstellingen van het besturingssysteem deze functie uitzetten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als hij niet aan wil

moet je denken aan een Conflict van hardware

als hij wel opstart maar geen besturingsysteem laad
dan moet je zoals bovenstaande denken aan de bios