is een ryzen 5 cpu te machtig voor bij een gtx 1060?

ik heb momenteel een a8 9600, als ik alleen maar minecraft speel kan ik youtube maar amper kijken, dat ligt waarschijnlijk aan de cpu, die ik even snel als plaatsvervanger heb genomen. ik wil een ryzen 5 2600x kopen, is dat te veel voor bij een gtx 1060? ik wil wel veel dingen tegelijk doen, ik hoop dat ik antwoord krijg. alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Hardware
TurfGraver
5 jaar geleden
Ligt het niet aan je internet snelheid. :)

Antwoorden (2)

De Ryzen 5 en GTX 1060 zijn beide ongeveer mid-end, en ze zullen elkaar bijna niet tegenhouden. Het is ook niet zo dat een onderdeel "te veel" kan zijn voor andere onderdelen, het is natuurlijk weer niet zo dat het een goed is om een Ryzen 3 of i3 bij een GTX 1080 TI of RX Vega 64 te doen, je kan dan beter wat meer uitgeven aan je CPU.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
ik zou een i5/i7 nemen quad core of hexa core