hoe kun je ervoor zorgen dat je bij een blikseminslag niet alle info op je pc kwijt raakt?

en hoe voorkom je dat informatie op een (losgekoppelde) externe HD dan ook niet verloren gaat?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Hardware
1.4K
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
ik moet de vraag wat verduidelijken. er kan zich een vuurbol ontwikkelen in huis en dan is loskoppelen van het elektriciteitsnet niet voldoende.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
"ik moet de vraag wat verduidelijken. er kan zich een vuurbol ontwikkelen in huis en dan is loskoppelen van het elektriciteitsnet niet voldoende." Hoe groot acht jij die kans dat zo'n "vuurbol" zich ontwikkelt in jouw woonkamer en specifiek naar de locatie waar jouw computer en externe harddisk zich bevindt toevliegt?
TurfGraver
5 jaar geleden
:D computer en schijven in brandkast. :x

Antwoorden (2)

Door simpelweg de stekker uit het stopcontact te halen voorkom je dat je PC in rook opgaat bij blikseminslag, ook coaxiale verbinding van een eventuele Hauppage tuner kaart moet je niet vergeten bij zulk weer.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
TurfGraver
5 jaar geleden
Netwerkkabels (utp) ook er even uit. ;)
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
"Een Hauppauge tuner kaart? In welke eeuw leef je? Ik zie ze zelfs bij antiquairs niet meer liggen."
Ah, hebben ze je weer vrijgelaten? bol.com heeft ze nog... https://www.bol.com/nl/b/hauppauge/4458705/
De enige 100% Garantie is, regelmatig backups maken, liefst de backup op andere locatie bewaren. Dan is je data veilig voor: Diefstal, bliksem, brand, defecte harddisk, randsomware enz..