Hoe veel is mijn Gaming setup waard?

Dag allemaal dit is mijn eerste vraag op de website dis ben best benieuwd hoe snel ik antwoord krijg. De vraag is als volgd. Ik heb ongeveer bijna helemaal mijn setup af nu vraag ik me toch af hoeveel het nog waard is na 2 jaar had sparen. De spec zijn als volgt.

Pc
Nzxt s340 elite (case)
Msi z270 Gaming pro carbon(moederbord)
i5 6600k
Gtx 1070 founders edition Zotac
1tb had
225gb ssd M.2 slot

Setup:
Razer ornata (toetsenbord)
Razer deathadder elite (muis)
Razer firefly (muismat)
Lg 34uc79G (monitor)
Bureau Ikea (180€)
Bureau stoel (80€)
Dit allemaal te samen heeft mij in de tijd 4000€ gekost inclusief games
Hoeveel schatten jullie dat het nog waard is ? K probeer ook nog foto’s te uploaden.
Mvg. Milan !

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Hardware
2.5K
Ritsuka
5 jaar geleden
Echte gaming setups verliezen snel hun waarde, de meeste mensen willen het nieuwste van het nieuwste hebben.
Op een site als Tweakers kun je zien wat bepaalde onderdelen waard zijn.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Deel het aanschafbedrag door 3, en dan heb je ongeveer een richtlijn wat je setup doet op MP, Speurders o.i.d. En no offense verder, maar het zijn allemaal marginale specificaties die je aanbiedt, en daar schuilt ook een beetje het gevaar van onderdelen die je door de jaren heen bij elkaar sprokkelt, je kunt beter het geld oppotten en dan in één keer uitgeven aan spulletjes die huidig zijn, want zo'n GTX1070 en i5 doen niet veel meer nu we al op 1080ti zitten met i9. Je hebt een mooi scherm die je aardig wat gekost heeft, maar kan niet op 4K wat je voor het bedrag waarvoor je de monitor ooit kocht nu prima kunt kopen.
LeonardN
5 jaar geleden
want zo'n GTX1070 en i5 doen niet veel meer nu we al op 1080ti zitten met i9 Dat is een ietwat gechargeerde reactie. Een 1070 is voor nog steeds het grootste publiek een niet te betalen product, dat is onafhankelijk van producten die nog duurder zijn. Een i9 voor een GamePC is iets waar niemand op enig realistisch budget op zit te wachten, niet als je een gamePC bouwt iig. De GPUmarkt is trouwens op dit moment zo gek door de afname van miners, dat de producten qua nieuwprijs amper zakken (paar maanden geleden werden er zelfs veel meer voor gevraagd). Een 1070 is dus nog bijna net zo duur als hij ooit was, dat heeft ook niet zoveel te maken met betere kaarten van dezelfde generatie. Het is eerder dat een 1160(Ti) de prijs van een 1070 straks gaat drukken als deze vlotter blijkt te zijn voor een lagere of bijna gelijke prijs. Als ik nu een nieuwe PC zou kopen zou ik wederom gaan voor i5+xx60, daar ligt nu eenmaal mijn budget en is er een goede prijs/krachtverhouding.
BonBonvanJohn
5 jaar geleden
kijk, op sites als tweakers staat de huidige nieuwprijs van de onderdelen. dat betekent niet dat jouw onderdelen dit ook waard zijn. immers jouw systeem is misschien vrij intensief gebruikt. computers zijn zo'n beetje het snelst in waarde dalende producten. zodra je na aankoop ermee de winkel uit loopt is het alweer achterhaald en zijn er alweer nieuwere op de markt met betere specs voor dezelfde prijs. Dus ik denk in jouw geval meer aan: Het is wat de gek ervoor geeft. Als je de hele set gaat verkopen kan je beter mensen laten bieden en op die manier kijken wat je eruit kan halen. Persoonlijk denk ik dat wellicht de monitor meer kan opleveren dan de computer maar meer dan een paar honderd euro totaal (hele set) kan het niet zijn. Daarom worden computers vaak ook doorgegeven binnen de familie en kennissen kring ipv verkopen omdat het toch geen drol meer oplevert en omdat een bekende toevallig net verlegen zit om een nog goeie computer.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
"Dat is een ietwat gechargeerde reactie. Een 1070 is voor nog steeds het grootste publiek een niet te betalen product, dat is onafhankelijk van producten die nog duurder zijn"
@LeonardN: Wat ik probeer te zeggen is dat de prijs daalt van een product zodra een nieuwe snellere editie van op de markt komt, het is een mentaal dingetje dat mensen denken dat een i5 en een GTX1070 gedateerd overkomt, en dat is natuurlijk niet zo gek als je bedenkt dat de GTX1070 alweer twee jaar op de markt is. Probeer anders even een iPhone 5 te verkopen voor de helft van de aanschafwaarde, waar je drie jaar geleden nog €700 voor moest neerleggen...

Antwoorden (1)

Ik denk rond de €1500 euro. Je kan ook kijken wat de nieuwwaarde van de componenten nu is, dit geeft een betere indicatie.