Waar moet ik op letten als ik een laptop wil kopen? Ik wil een vrij basic model: veel opslagruimte (foto's), officepakket, cd- of dvdbrander

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

De belangrijkste vraag is: wil je er de laatste nieuwe pc games op kunnen spelen? Indien niet, moet je je niets laten wijsmaken door de pc boer en kan je een basic model kiezen voor redelijk weinig geld.

Dus als je het enkel gebruikt voor veel foto's en voor Office , dan is vooral de grootte van de harde schijf belangrijk, en niet zozeer de grafische kaart. PC verkopers willen je natuurlijk een zo duur mogelijk model verkopen, maar zeg dan dat het geen gamecomputer is maar een computer voor office en foto's.

Trouwens office 2010 is zeer goed en krijg je er meestal bij bij nieuwe laptops (trial versie van 60 dagen)

Toshiba zijn inderdaad goede laptops. Ook Dell zijn zeer goede laptops die hun trouwe dienst al meer dan eens bewezen hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

zelf zou ik niet voor acer gaan, heb een keer een uitzending gezien van Radar, en toen werd je niet vrolijk.

acer heeft vaak goede aanbiedingen, maar ik zelf zou er niet voor staan te juichen.

heb even voor je het filmpje opgezocht;
http://www.trosradar.nl/index.php?id=uitzending&tx_broadcast[item_id]=1486

Toegevoegd na 1 minuut:
mijn broer heeft een toshiba, die is wel goed, gewoon goed standaard.
wel 2 x naar de reparatie geweest, maar alles binnen de garantie, en het kwam een beetje door hem zelf, gewoon geen gekke dingen mee doen.
en HP is ook goed, heeft iedereen op kantoor bij mijn vader.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien wel handig als je erbij vermeld wat je budget is. Ik kan je wel een laptop aanraden van 2000 euro, maar ik denk niet dat je wil toch? Persoonlijk heb ik goede ervaringen met Sonny Avio, goed betaalbare laptopjes, rond de 700 euro heb je iets goed, zeker weten.

Waar je natuurlijk op moet letten als je een laptop koopt is de processor en het werkgeheugen, het is ook verstandig om te kijken naar de videokaart, maar dat is afhankelijk waar voor je het gaat gebruiken. Naar de opslagruimte hoef je tegenwoordig niet meer zo nauw naar te kijken, alle laptops zijn tegenwoordig goed uitgerust met voldoende gigabyte's.