Computer start niet meer op, hoe verkrijg ik documenten uit de harde schijf?

Wij hebben een oude computer waar nog dierbare foto's op staan. De computer start niet meer. Wij hebben de computer nooit weggegooid omdat we hopen dat de harde schijf het nog wel doet. Ik wil dit nu eens gaan oppakken maar heb geen idee waar te beginnen. Hoe moet ik te werk gaan om deze bestanden hopelijk te kunnen redden?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Hardware
1.4K
TurfGraver
6 jaar geleden
De hardeschijf uitboude computer halen en bij de nieuwe inbouwen.
Hopen dat schijf niet stuk is.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
"De hardeschijf uitboude computer halen en bij de nieuwe inbouwen"
@Turfie: Maar wat als die drive van die oude PC een IDE drive is?!? Moderne PC's hebben deze interface niet meer.
Dus moet je eerst laten vaststellen hoe die aansluiting eruit ziet voordat je OP het digitale bos in laat lopen :-)
TurfGraver
6 jaar geleden
Staat er niet bij buurmannetje, kan ook een laptop zijn. Wie weet?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
"Staat er niet bij buurmannetje, kan ook een laptop zijn. Wie weet?"
Maar dan noem je het toch oude laptop, en niet oude computer? Maar oude laptops hebben ook IDE, dus sta je voor hetzelfde probleem, bovendien stel jij inbouwen in een nieuwe voor, en je kunt niet makkelijk een harde-schijf in een laptop bijplaatsen, dus ga jij ook uit van een (desktop)computer?
Reddie
6 jaar geleden
Als het een oude laptop is kun je voor die harde schijf een USB interface kabel kopen.
Dan kun je hem op een USB poort aansluiten.
TurfGraver
6 jaar geleden
Zo zie je maar buurmannetje, we weten het niet..

Antwoorden (2)

Mits de harde schijf niet kapot is raad ik je aan de harde schijf die je benoemd uit je huide computer te halen en die vervolgens in een andere weer in te bouwen. Hierbij kun je dan nog je ouden bestand overzetten/beheren
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
"en die vervolgens in een andere weer in te bouwen. Hierbij kun je dan nog je ouden bestand overzetten/beheren"
Dat lukt lang niet altijd, als je BitBlocker gebruikt dan kun je die optie wel schudden, bovendien mocht die oude drive nog de IDE interface hebben kun je inbouwen in een nieuwe PC ook vergeten want die heeft die interface vaak niet meer. En moet in je in oplossingen denken zoals een IDE -> USB bridge.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Het gaat echt om een computer, geen laptop.
Met computers bouwen heb ik geen verstand helaas, dus ik denk dat ik dan iemand moet opzoeken die harde schijf kan overbrengen? Is dat een duur grapje?
Hoi BlueMonday.
Wat vervelend zeg!, Maar gelukkig heb ik een oplossing.
Wat je kan doen is jouw harde schijf of ssd uit jouw desktop of laptop halen en in een harde schijf docking station stoppen.
Hiermee kan je zelfs meerdere harde schijven aansluiten.
De dockingstation sluit je tenslotte aan op een werkende pc of laptop.
Ik stuur je hierbij een url link waarmee je die kan bestellen