is er een verhouding bij het upgraden van mijn pc?

als ik een nieuwe video kaart in mijn pc wil gaan zetten is er dan kans dat de andere onderdelen niet goed gaan functioneren?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (2)

Alles zal functioneren, maar er is een kans dat de potentie van een videokaart niet benut wordt door een te trage CPU of verbinding. Daar kan echter alleen wat zinnigs over gezegd worden als je uitlegt wat je hebt en wat je wil.
LeonardN
6 jaar geleden
Een samengestelde PC dient te functioneren als een symfonie waarin alle componenten in harmonie zijn. Door nu een component zoals een grafische kaart te vervangen kunnen rare dingen ontstaan variërend in het totaal niet werkend systeem omdat de BIOS de nieuwe toevoeging niet begrijpt tot een instabiel systeem met BSOD's tot gevolg met als bonus 'coil whine' omdat de voeding de benodigde vermogen voor de kaart niet/nauwelijks kan leveren. Ook fysieke aspecten zoals de airflow die verstoord is omdat er een enorme kaart is geplaatst die de airflow blokeert en zelf meer hitte produceert dan de vorige kaart kan voor onaangename verrassingen zorgen. Kortom ja, er bestaat een kans dat je problemen gaat ondervinden met het plaatsen van een nieuwe GFX kaart.