De opbrengst aan goud per computer is enigsinds verwaarloosbaar tegen hetgene wat u er voor moet doen. U bent met 1 computer al gauw een 5 uur bezig om het goud en andere matrialen te scheiden. Een schatting aan goudwaarde is moeilijk te zeggen, maar uit ervaring weten we dat het ongeveer 3 tot 10 euro per computer zal zijn. Het ligt ook veelal aan de oudheid van de computer, een mbi computer zal meer opbrengst geven dan een nieuwe pentium 4. (Hoewel de pentium 3 of 4 ook al aardig oud is.

Toegevoegd na 1 minuut:
Goudwaarde per gram algemeen. Voor computers / gsm geldt meestal 24 karaats
Let wel dat de prijs van goud nogal schommelt wekelijks, maar van onderstaande heeft u een indicatie van waarde.
8 karaat 33,3% goud € 8.62 per gram
14 karaat 58,5% goud € 15.14 per gram
18 karaat 75,0% goud € 19.41 per gram
20 karaat 83,3% goud € 21.55 per gram
21 karaat 87,5% goud € 22.64 per gram
22 karaat 91,6% goud € 23.70 per gram
24 karaat 99,9% goud € 25.85 per gram
6 jaar geleden
Er zit ongeveer $9 aan goud in moderne CPU's / Computer. Vanaf 1998 worden CPU's van binnen niet meer met gouddraad verbonden met de socket en de feitelijke pinnetjes bestaan uit opgedampt goud met een dikte van 0.78μ en daarmee is het gebruik van goud sterk afgenomen, het loont alleen de moeite dit in bulk te verwerken en via raffinage het goud (terug)te winnen.