wat is een goede videokaart voor mijn dell optiplex 7010?

ik heb een pc gekocht maar het blijkt dat hij weinig FPS heeft als ik bevoorbeeld ARK (survival evolved) speel. weet iemand een goede videokaart zodat ik dat soort spellen kan spelen

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Hardware
2.5K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Je hebt eigenlijk het verkeerde systeem gekocht om uit te breiden. Dell systemen zijn niet ruim bemeten, en ook niet qua specs, de voedingen zijn altijd nipt aan dus het mag allemaal niet te zwaar zijn. Kun je nog ruilen? Dan snel weg met dat ding en schaf iets van een mini tower o.i.d. in plaats van een platte desktop.
LeonardN
6 jaar geleden
Heb je toevallig dit model (dus qua vormgeving, even niet naar de CPU enzo kijken) https://tweakers.net/pricewatch/331462/dell-optiplex-7010-(7010-9574).html Maar bm heeft waarschijnlijk gelijk want je zal deze hebben:
https://tweakers.net/pricewatch/349741/dell-optiplex-7010-(nl033o7schn).html
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ja ik verwacht dat hij niet die tower heeft maar de small form-factor inderdaad. Full length GFX kaarten kun je hierin vergeten, ook vaak geen auxiliary 12v blokje, dus moet je die weer uit zo'n molex halen. Het is puur een office pc zonder franje, en daar moet/wil je geen game PC van maken.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
LeonardN ik heb die 2de soort
LeonardN
6 jaar geleden
Dan wordt het dus zo lastig als kan zijn. Het is niet onmogelijk, maar wel onwaarschijnlijk dat het dan lukt door ruimtegebrek naast dat je dus al weinig voeding zal hebben. En weinig airflow. Als je dus de kans/het geld hebt ga dan een compleet nieuw systeem bouwen. Ik zal niet zeggen dat een lowprofile/laag wattage kaart niet zal lukken, maar garantie geven dat het gaat lukken gaat net zo min.

Het beste antwoord

Geen kaart is goed genoeg voor ARK, want als je een spel niet optimaliseert dan is elke kaart onvoldoende.

Waar je op zal moeten letten is dat je een kleine kaart koopt die past en weinig stroom verbruikt. Je zal dan uitkomen op:
https://smallformfactor.net/news/single-slot-xfx-rx550-asl-gtx-1050-ti-previewed
Low profile en zonder 6pins aansluiting.

Je kan inderdaad beter een totale GamePC zelfbouwen ipv een OfficePC gebruiken als GamePC.

Toegevoegd na 3 minuten:
http://www.pcgamer.com/ark-survival-evolved-is-the-new-crysis-of-pc-hardware/

Je hebt een GTX 1070 nodig wil je 60fps kunnen draaien op medium nota bene.

Toegevoegd na 4 minuten:
En een GTX 1070 zal nooit in je PC passen, niet qua dimensies, niet qua stroomverbruik...
LeonardN
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
oké, bedankt voor je reactie. Ik zal er even naar kijken!!
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
ik weet niet veel van die dementies en stroomverbruik maar zou je het op een goed niveau kunnen krijgen?
LeonardN
6 jaar geleden
Ja, als je een andere kast koop en een andere voeding. Dimensies is een ander woord voor afmetingen. Hoogte, breedte, lengte. Met andere woorden, past het in de kast? Stroomverbruik wordt geregeld door de voeding in je kast. Alles is in principe te vervangen. Maar als je daaraan begint kan je soms beter alles vervangen of wel een nieuw systeem bouwen.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
"Ja, als je een andere kast koop en een andere voeding."
Niet helemaal, die mobo's van Dell volgen niet helemaal de ATX norm(dus je gaatjes zitten ergens anders, en dan wordt monteren in een andere kast een lastig klusje. Gewoon die Dell verpatsen en iets met een grotere kast terugkopen.
LeonardN
6 jaar geleden
En zelfs dan ben je er niet:
https://www.techspot.com/community/topics/dell-optiplex-7010-motherboard.198629/ Dus inderdaad gewoon die dell aan de kant zetten, en voor een zelfbouw gaan:
https://tweakers.net/reviews/5929/2/desktop-best-buy-guide-januari-2018-budgetgamesysteem.html
Of als je meer te besteden hebt, betere componenten nemen.