kan je een externe harde schijf loskoppelen zonder problemen?

ik heb pas een externe harde schijf gekocht vanwege ruimte tekort op mijn laptop en ik heb er nu een vrij grote game van ongeveer 90 GB op gedownload en ik wil graag weten of ik deze kan loskoppelen zonder dat ik problemen krijg met dat spel.

Alvast bedankt voor je tijd :)

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Hardware
2.6K
Ritsuka
6 jaar geleden
Deed ik tijdje geleden ook, werkte prima. Gewoon netjes veilig verwijderen doen, en als jet opnieuw wilt spelen weer aansluiten. Is het wel een externe schijf met eigen koeling/ventilator?
Want die kleine platte zijn alleen bedoeld voor data overzetten en afkoppelen, niet om lange tijd aan de pc te hangen.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
bedankt voor de reactie en nee ik heb geen koeling erin zitten maar ik denk dat ik er wel iets op kan vinden als dat essentieel is. Hartstikke bedankt. :)
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Om welk OS gaat het want anders krijg je antwoorden die alleen gelden bij windows.

Het beste antwoord

Kan prima, wel even rechtsonderin op veilig verwijderen drukken.

Als je de game hebt geïnstalleerd op de externe schijf zal deze het natuurlijk niet doen zolang deze losgekoppeld is.
LeonardN
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Hoe werk het als ik geen w10 heb???

Andere antwoorden (1)

Je kunt niet loskoppelen zonder problemen. Je dient eerst de schijf te dismounten, dus melden aan het systeem dat de schijf gaat loskoppelen binnen een 5 minuten, dan heeft het systeem de kans om de lees en schrijf buffers leegt te maken.

Sorry, ik weet geen goed Nederlands woord voor dismounten. Ik zou mijn OpenVMS handboeken moet afstoffen om te kijken of daar een goed Nederlands woord in staat voor dat begrip.

Ik geloof dat windows het "veilig verwijderen van USB en andere verwijderbare HD'en" noemt, maar ik ken het als dismounten. Letterlijk is het afstijgen of afspannen. En dan heb het over een paard span je af van de wagen. En je moet eerst de paard en wagen stoppen, dan pas kun je het paard afspannen om voor een andere wagen te zetten. Ook een batterij in een laptop moet op een veilige manier verwijderen anders stoppen je applicaties.