Waarom springt mijn computer soms spontaan uit?

Ik heb windows 7 en een vrij nieuwe computer(6 maanden)Maar steeds bij het Skypen of als ik langdurig filmpjes kijk(youtube)valt hij helemaal uit.

Toegevoegd na 39 minuten:
Ik heb speedfan geinstalleerd en bij GPU staat een vlammetje en geeft 67 graden aan.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

Wat zie je dan als je computer uitvalt? Blue screen? Iets anders? Steeds iets anders? Echt alleen bij langdurig op youtube en Skypen of ook andere dingen en je hebt het niet verteld. Er zou een patroon kunnen zijn.

2 dingen waar ik meteen aan denk is dat je processor te heet wordt (checken in de specs) en dat je RAM geheugen een kapotte module heeft.

Is je Windows versie legaal? Heb je (goede) virusbescherming? Misschien is er iets met de power pack...

Toegevoegd na 1 minuut:
Heb je zelf de koeler geinstalleerd? Er moet koelpasta aangebracht worden tussen de koeling en de processoreenheid. Als dat ontbreekt, koelt alles minder goed af.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

zou kunnen komen door de koeling.. maar met 6 maanden heb je nog garantie. terug gaan naar de winkel!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kan ook aan het RAM geheugen liggen dat fouten maakt.
Hoe dan ook, terug ermee zolang je garantie hebt!

Toegevoegd na 40 minuten:
Kans is groot dat je CPU 70 graden wordt en dat hij daardoor uitschakelt.
Als je de kast open laat zal hij minder snel heet worden.
De oorzaak kan zijn dat de ventilator niet draait, filter verstopt hebt waardoor er geen koele lucht binnen komt of de koelribben waar de ventilator doorblaast vol zitten met stof.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het kunnen zoveel dingen zijn waardoor je pc uitvalt.

Ik heb het door overhitting van de harde schijf gehad.
Doordat de bios niet up-to-date was.
Of dat ik te veel programma's had geinstalleerd op mijn pc.

In jouw geval zal het misschien aan de video of geluidskaart kunnen liggen.

Zorg dat jouw drivers en bios up to date zijn! Dan kan het tenminste niet daar aan liggen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarschijnlijk wordt hij toch te heet, snel terug gaan naar de winkel voordat je garantie vervalt!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Breng hem maar snel terug inderdaad. Een computer die warmer dan 70 graden wordt (bij de processor) heeft het zwaar. 75 graden is ongeveer het limiet, en het wordt steeds warmer in de zomer. Succes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de hitte hoeft niet het probleem te zijn hij kan ook malfunctioneren,,

maar idd eerst ff je koeling checken enzo ;)

ps. sommige gpu's kunnen hitte aan van 129graden en blockeren bij 130