lan kabel doet het niet wat kan ik hier aan doen?

ik heb 2 lankabels gekocht gister, maar nu ik ze probeer aan te sluiten aan mijn laptop doen ze het niet: me laptop zegt dat de kabel niet is aangesloten. Ik heb beide kabels geprobeerd aan te sluiten maar volgens me latop zat er steeds geen kabel in. wat kan ik hier aan doen?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Hardware
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Heb je de kabel wel aan de andere kant in een router of switch zitten?
BarendV
6 jaar geleden
Rechtsklik op het netwek icoontje rechtsonderin. Kies voor problemen oplossen. Of kijk hier even. http://www.computeridee.nl/workshop/10-tips-voor-oplossen-netwerkproblemen/

Antwoorden (1)

Als er 2 het niet doen, ligt het 99% zeker niet aan kabel.
Controleer andere zijde eens, switch of router. Neem aansluiting die zeker wel werkt.

Toegevoegd na 38 seconden:
Hen je 2e pc? Probeer die eens.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
ik heb het getest op een andere laptop en daar doet ie het wel op. betekent dit dat de aansluiting van me laptop kapot is? of moet ik iets installeren zodat het wel werkt
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Het is ongetwijfeld Windows. Dan is het antwoord JA, installeren of veranderen. Vroeger moest je windows altijd aan z'n verstand peuteren dat er een internet bestaat. Nu gaat het normaal vanzelf, maar er kan iets mis zijn. Het wordt moeizaam zoeken, ben ik bang.
Heb je een boekje van de laptobber? Het kan zijn dat de aansluiting verwacht wordt via USB.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Doe eens op het netwerkicoontje:
-rechtermuisklik
-open netwerkcentrum
-Adapterinstellingen wijzigen
-Zie je hier een netwerkadapter?
-Is deze werkend?
Hier staat iig beschreven welke adapter het is. @Dennetak
Internet via USB kan wel maar is nooit het te kiezen pad. Wi-Fi of ethernetkabel zijn hier voor ontworpen.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
@MrTomaat er staat Bluetooth-netwerkverbinding niet verbonden, ethernet netwerkkabel niet aangesloten (hij is wel aangesloten) en Wi-Fi verbonden