Hoe gebruik ik één toetsenbord en één muis op twee computers?

Ik heb een desktop en een laptop. Beide wil ik gebruiken met hetzelfde toetsenbord, dezelfde muis, en hetzelfde beeldscherm.

Voor het beeldscherm is het eenvoudig: ik heb de desktop via DVI op het beeldscherm aangesloten, en de laptop via VGA. Op het beeldscherm zit een 'source'-knop, waarmee ik heel eenvoudig kan omschakelen tussen desktop en laptop.

Muis en toetsenbord (beide USB) moet ik nu steeds ompluggen.

Ik zoek een apparaatje waar ik mijn ene muis en mijn ene toetsenbord op kan aansluiten. Van dat apparaatje gaan kabeltjes naar de desktop, en kabeltjes naar de laptop. Via een knop op het apparaatje wil ik dan kiezen op de muis en het toetsenbord met de desktop of met de laptop verbonden zijn.

Bestaat zo'n apparaatje (vast wel)? Hoe heet het, en waar kan ik het kopen?

Bij-vraag: zijn er dingen waar ik op moet letten bij de keuze van zo'n apparaatje?

Cryofiel
6 jaar geleden
in: Hardware
10K
Ritsuka
6 jaar geleden
die dingen bestaan, soort van switch. Mijn vader had zoiets vroeger al op zijn werk, hij kon daar 3 pc's bedienen met 1 toetsenbord en muis. Weet helaas de naam van het kastje niet meer.

Antwoorden (1)

Gebruik "Teamviewer" andere "Bedien uw PC op afstand software als: "VNC", "PC anyware"

Die maken ook je extra monitor overbodig.

Toegevoegd na 1 minuut:
Wil je het met een 'Schakelaar" doen dan kun je het beste op zoek naar een "KVM-switch" (KVM = Keyboard Video en Muis)

Toegevoegd na 2 minuten:
https://tweakers.net/categorie/567/kvm-switches/producten/
Ozewiezewozewiezewallakristallix
6 jaar geleden
Cryofiel
6 jaar geleden
Bedankt! PS. Ik heb geen extra monitor... Ik gebruik dezelfde monitor voor laptop en desktop, zonder kabels te hoeven ompluggen.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Probeer vooral eerst de software oplossingen. (Ik heb ooit zo'n schakelaar gehad en dat was geen succes. Maar de resultaten uit het verleden zijn geen garantie voor....)