Oude cassettebandjes op de pc zetten. Hoe doe je dat?

Ik heb nog een paar oude cassettebandjes waarvan ik de inhoud niet wil verliezen. Wil de inhoud dus op mijn pc zetten zodat ik het later op een cd kan branden.
Wat voor hardware en software heb ik hier voor nodig (het liefst zo min mogelijk) en hoe werkt het ongeveer.
Kabeltjes heb ik wel, ik heb eventueel een Pinnacle Dazzle (instant dvd recorder), Windows Vista en de meest gebruikelijke programma's. In principe mag het het niks kosten. Wie kan mij helpen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Hardware
13.4K

Het beste antwoord

ik speel altijd het liefste m'n cassettebandjes ( toen ik er nog had ) af met de speler waar ik ze ook mee opnam ( vond ik het beste geluid weergeven altijd )
die speler als je die nog hebt sluit je aan middels een kabeltje 3,5mm stereoplug naar 2x rca of tulp
zie foto.

in je pc is het meestal de blauwe plug waar je hem in moet steken.

rechtsonder in je taakbalk op het icoontje met het speakertje moet je met je rechtse muisknop eens op klikken en kies je opname-apparaten ( die staat standaard op microfoon, maar moet wel op line staan om op te kunnen nemen )

je kan tegenwoordig meen ik men windows mediaplayer ook opnemen, of met de standaard audio-recorder ( bureau accessoires, en daar in een van de 4 mapjes zit hij )

linkje is ook info, maar in het engels
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Cassette via de Linein aansluiten en copieren lijkt mij het handigst.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Cassettespeler aansluiten op Line in van geluidskaart is wel te doen. Maar dan? Gewoon kopieren? Wat, hoe en waarmee?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Binnen halen en vervolgens bewerken naar een format met een programma na keuze.
Gebruik een programma als Audacity om op te nemen.

Gebruik een kabeltje om de uitgang van de casetterecorder (tapedeck) aan te sluiten op de ingang van je geluidskaart, wellicht moet je een kabel kopen/lenen met tulp-stekkers voor de casettekant, en een (mini)-jack (als een headphone) voor de geluidskaart.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maak ruimte bovenop je pc, en zet ze erop!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik had hem zelf kunnen bedenken.
Bij Dixon en de Makro zijn vaak goedkope usb cassettespelers te koop. Inclusief de software voor overname op jouw pc.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ion heeft daar een leuk product voor. Te koop bij o.a. MyCom (zit zo'n beetje door het hele land) kost volgens mij 3 tientjes. Werkt alleen op windows (en Mac met windows) haha

bron: http://www.ionaudio.com/tapeexpress