Hebben HZ op een monitor en FPS in een game met elkaar te maken?

Als je bijv. Een 60 hz monitor hebt maar je haalt 80 fps in je games, is het dan zou dat je eigenlijk maar 60 fps hebt omdat de monitor er niet meer dan 60 kan laten zien??

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Hardware
1.8K

Antwoorden (2)

Dat is correct. Toch is dit geen probleem omdat je nooit stabiel 80 fps haalt, soms zal je bijvoorbeeld minder frames hebben, dit is dan lichtelijk te merken aan stotterend beeld. Sommige monitoren kan je overclocken om op HZ te weergeven. Ik zelf heb bijvoorbeeld een monitor die op 144Hz weergeeft.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Je monitor refrest bijvoorbeeld 60 keer per seconden (60hz)
Dat betekend dat het beeld 60 keer per seconden veranderd.
Dus daarom is het fijn als je 60fps hebt.
ALs je meer dan 60fps hebt merk je dat niet omdat je monitor dat niet aan kan, maar het is wel fijn omdat je dan fps drops kan opvangen