Hoe krijg ik weer geluid uit mijn pc ?

Toegevoegd na 8 minuten:
Hallo, het geluid van mijn pc doet het ineens niet meer. Wat ik zelf heb geprobeerd:
1 Drivers deinstalleren en opnieuw installeren.
2 Onboard geluidskaart uitgeschakeld en een pci geluidskaart geinstalleerd en drivers geinstalleerd.
In beide gevallen is er geen geluid.
Als ik muziek aanzet, en ik klik op het speakertje rechtsonder, zie ik ook geen activiteit bij de vu-meter.
Maar als ik in de configuratiescherm naar Realtek HD Audio ga, en ik klik op test, zie ik wel activiteit bij de vu-meter. Wat doe ik verkeerd, of wat ben ik vergeten ?

Toegevoegd na 14 minuten:
Het is een Windows 8.1 pc met Intel I7 4790k processor, 32 GB ram, MSI Geforce 970 Gaming 4 GB videokaart.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Hardware
1.5K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Kabels zijn gechecked en mute staat op uit. Er komt wel echter ruis uit mijn speakers, en als ik ze loskoppel is de ruis ook weg.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
JVerschuur, bij systeemgeluiden slaat de meter wel uit, maar ik krijg geen geluid uit mijn speakers. Uit geen enkel bron. Alleen ruis.
Apparaatbeheer geeft aan dat alles in orde is.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Alles wat u aangeeft heb ik geprobeerd, zonder de gewenste resultaat.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Kan mijn moederbord stuk zijn ?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ja. Al die opties heb ik nagelopen. Ik heb net een paar youtube filmpjes afgespeeld. De uv meter geeft wel signaal aan, maar nog steeds alleen ruis uit mijn speakers.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik heb mijn Creative SB in een ander PCI slot gestoken, en nu heb ik wel geluid.
Dank voor het meedenken.

Het beste antwoord

Rechtsklik op het speakericoontje en selecteer afspeel apparaten(playback devices)
en controleer dat het uitvoer naar de juiste speakers gaat(10:1 dat HDMI of optisch out gekozen is o.i.d.) Klik op de gewenste uitvoer en stel deze onderaan als standaard(default) in. Nu zou er weer geluid te horen moeten zijn.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Dat heb ik ook geprobeerd. Welke apparaat ik ook selecteer, de groene balkjes gaan niet op en neer, terwijl ik muziek afspeel via VLC .
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Download eens de k-lite codec pack, dan opnieuw opstarten en dan zou het kunnen werken. https://tweakers.net/downloads/36159/k-lite-codec-pack-1190.html
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Geen enkel geluid werkt.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik heb mijn Creative SB in een ander PCI slot gestoken, en nu heb ik wel geluid.
Dank voor het meedenken.