Ik heb maizena met water over mijn computertoetsenbord gemorst.. hoe los ik dit op??

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Hardware
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik vrees door een nieuwe computer te kopen ; als het een PC is, nieuw toetsenbord, maar als het een laptop is, dikke kans dat je moederbord naar God is.

Antwoorden (1)

Ik hoop dat het maar weinig maizena was? Twee manieren.
In elk geval loskoppelen van de PC of bij een laptop bij voorkeur de batterij er uit.
1) Niet plat onder de kraan houden, maar zo schuin voorover of helemaal op zijn kop, zo dat vocht er weer uit loopt. Dan met een sproeiende plantenspuit schoon proberen te spuiten. Daarna stevig schudden om zoveel mogelijk vocht er uit te krijgen. Tot slot laten drogen, beter te lang dan te kort.
2) Open schroeven en schoon deppen met een padje en een theedoek. Voorzichtig, het kan kapot. Toetsen kunnen meestal met een kleine schroevendraaier opgewipt worden en later weer terug gedrukt worden, maar doe dat alleen als het nodig is.
Daarna duimen dat hij het weer doet.