Hoe kan het dat ik opeens geen wifi meer heb thuis en gasten e.d. wel?

Ik heb sinds een paar weken echt een vreemd probleem. De telefoons van m'n vriendin en ik krijgen geen wifi verbinding meer op ons netwerk. Nog vreemder hij zegt wel verbinding te hebben, maar er komt niks door (internet, apps wat dan ook). Vrienden en familie hebben totaal geen problemen bij ons. M'n laptop en PS4 hebben meestal wel verbinding, maar moeten dan even uit- en ingeschakeld worden.

Ben er zelf wel 100 % zeker van dat het iets met m'n router is.
Er is niks veranderd, geen nieuwe telefoons, router of wat dan ook. Resetten en fabrieksinstellingen heb ik al geprobeerd. Iemand nog een briljant idee voor deze twilight zone?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Hardware
1.7K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Zou maar eens naar de beheerder van dat wifi-netwerk gaan, kan best dat jullie MAC's eruit zijn gehaald.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
De beheerder? Aangezien het m'n thuisnetwerk betreft ben ik dat zelf lijkt me. Of doel je op de provider? Het modem is wel van Ziggo, maar ik heb een eigen router (TP-link).
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Stel het gewoon nog een keertje opnieuw in, dan zul je zien dat het gewoon weer werkt.
Wat nog vervelend kan zijn is dat niet iedere wifi-client kanaal 12&13 kan ontvangen, tja en als je router daar net naartoe gehopt is...
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Had het al diverse keren opnieuw ingesteld zonder resultaat. De router staat altijd vast op 11 en heb daar nooit problemen mee gehad.
HeerVoldemort
7 jaar geleden
Jullie telefoons en laptop een vast ip adres laten toewijzen. Ik gad hetzelfde probleem thuis maar dan met de computer. Die kreeg steeds geen internet. Ik heb in huis:
2 smartphones
1 tablet
1 E-reader
2 PC's
2 laptops
1 wifi printer Nu heeft elk apparaat zijn eigen ip adres. Probleem opgelost. Waarom dit zo is...geen idee. Want tussen 2 en 255 zitten een hoop adressen die uitgedeeld kunnen worden maar toch deed hij dat niet. Dat vaste adressen toewijzen kun je instellen in de router.

Antwoorden (2)

In je reactie geef je aan dat je een TP-link hebt en een ziggo modem/router.

Het router gedeelte van je Ziggo modem/router kan een conflict hebben met je TP-link router. Staat de Ziggo modem/router in bridge mode? (Router functie uitzetten en alleen modem gedeelte gebruiken)

Handleiding om Ziggo router in Bridge mode te zetten: https://www.ziggo.nl/klantenservice/wifi/modem/bridge-modus/

Sommige modellen van Ziggo kunnen alleen in bridge mode gezet worden door de klantenservice. In dat geval moet je even met Ziggo contact opnemen via telefoon of twitter

Mvg
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Nou het modem van Ziggo is uitsluitend een modem, dus weet niet of dat het probleem is. Maar zal ernaar kijken.
capthavoc
7 jaar geleden
heeft dat ziggo modem niet meerdere netwerkpoorten ? voor TV etc enzo dan is het altijd ook een router in feite dus een modem/router en dus heb je een router achter een route staan maar probeer dit eens je heb nu waarschijnlijk het modem doorverbonden naar de HOOFDpoort op de TP link
steek die kabel eens in een willekeurig ander poort ?
Eventueel alles dan weer even aan en uit
kijk of dat helpt
Let wel op dat de RJ-45 In de LAN poort Moet, En niet in de WAN !