Kan ik de map $Recycle.bin verwijderen op mijn externe harde schijf zonder dat deze terug komt?

Op mijn harde schijf verschijnt altijd de map $Recycle.bin. Ik heb al geprobeerd via de instellingen van mijn prullenbak te voorkomen dat mijn harde schijf deze map aanmaakt, maar dit is niet gelukt. Wie kan me hierbij helpen?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Hardware
5.7K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Waarom verberg je de systeem folders niet? Dan heb je er ook geen last van. Verder is er geen mogelijkheid om die recycle.bin niet voor altijd te laten verdwijnen...
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dankjewel, daar had ik nog niet aan gedacht. Het is gelukt!
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
:-)

Antwoorden (1)

Dat zal helaas niet lukken.
$Recycle.bin is een ingebouwde optie van Windows, die automatisch aangemaakt wordt nadat je deze verwijderd hebt.

Toegevoegd na 12 uur:
Ik heb nog geprobeerd een batchfile te maken die via Taakplanner elk uur de $Recycle.bin verwijdert. Maar da's niet gelukt.
Het is overigens veiliger in Verkenner "Beveiligde besturingssysteembestanden verbergen" aan te vinken, om te vermijden dat je per ongeluk zo'n bestand verwijdert.
SimonV