Is mijn laptop te heet?

Ik heb een acer aspire v15 nitro vn7 527g 79ge en volgens sommige programma's is mijn laptop veel te heet, ik game er wel op maar dit is ook een gamelaptop. ik speel alleen lichte games zoals counter strike.hoop dat iemand mij kan helpen, en kan aangeven aan de hand van deze bijlage of mijn laptop kapot gaan gaan of dergelijke. De screenshot is van het programma speedfan. deze screenshot is genomen toen ik alleen google en steam open had staan.

Toegevoegd na 2 dagen:
Ps. ook andere programma's geven aan dat de cpu op 90 graden ligt

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Hardware
1K
HeerVoldemort
7 jaar geleden
Bekend probleem van Acer. Maar 1 voordeel. Als hij echt te heet word schakelt hij in 1x uit zonder waarschuwing. Dat doen al die Acer laptops...de mijne ook. 5 minuten World of Warcraft en poef uit!
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Het kan ook zijn dat de temperatuur verkeerd uitgelezen wordt door Speedfan. Je laptop is waarschijnlijk niets mis mee. Windows geeft zelf aan wanneer je laptop te heet wordt.

Antwoorden (3)

Ja de laptop is veel te heet, waarschijnlijk zit er veel stof in de laptop waardoor de processor niet goed gekoeld kan worden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Maar ik voel hem niet echt warm worden, het is vooral dat de ventilatoren hard draaien, maar gewoon een keer me de stofzuiger over de uitlaat van mijn laptop?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Stofzuiger zou ik niet aan raden. Statische elektriciteit zou de componenten kapot kunnen maken. Je zou hem eigelijk even ''uit elkaar'' moeten halen. En dan met compressed air het stof eruit blazen
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Kan het ook makkelijker?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Nee.... de stof zit al diep in de laptop zelf... dit kan je er niet uithalen door de uitlaat te stofzuigen of iets dergelijk....
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
De onderkant van een laptop afschroeven is trouwens niet zo heel lastig hoor....
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
En dan heb ik eigelijk nog een vraag, kan ik mijn gtx 950m veranderen in een 980m?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Bij een laptop? Zou kunnen maar is niet zo simpel als bij een desktop. Zou ik eigelijk ook niet proberen.
In je boot menu als je je pc opstart kan je de snelheid van je fans aanpassen. Als je de fans van je cpu omhoog zet dan moet het goedkomen
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Als hij echt te warm loopt zou hij normaal moeten uitvallen maar voorkomen is beter dan genezen. Bij een laptop komt het ventilatierooster met de jaren altijd dicht te zitten. Dit is opgehoopt stof en haartjes. Bekijk de foto's maar eens op volgende pagina

http://decomputer.be/laptop-valt-uit-door-hitte/

Het ventilatieroostertje proper maken is de enige correcte oplossing.