Canon MP 270, absorptiekussen vol, heb gelezen dat je via het servicemenu de tellerstand kunt resetten, maar waar vindt ik het servicemenu?

foutmelding E08, waar vindt ik het servicemenu, ik neem aan op m'n computer?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Hardware
5.3K
paulus811
7 jaar geleden
Nee, in ieder geval op de printer. Zit er geen knop 'menu' op de printer?

Antwoorden (1)

Bij deze eenvoudige All-In-One printer werk je met een online te downloaden handboek, want de printer zelf communiceert enkel met een simpel alfanumeriek éénletterdisplay en diverse lampjes.

Hier wordt in het Engels in een filmpje getoond hoe je de printermelding E08 met de knoppen van de printer zelf op kunt lossen:
https://youtu.be/XDGuacllcSw

Ik heb de teksten van het filmpje even in het Nederlands opgeschreven:
1. Druk op de Reset knop (helemaal rechtsonder) en houd die vast.
2. Terwijl je die dus blijft vasthouden moet je nu ook de knop Color/Start gedurende 5 seconden indrukken, en dan weer loslaten;
3. daarna mag je ook de Reset knop loslaten

4. Nu 20 seconden wachten waarin de printer zichzelf configureert.
5. Hierna moet het cijfer 1 zichtbaar worden in het LED meldvenster.

6. Nu de knop ‘Gereedschap’ (“Tools”) indrukken (links van de “Fit To Page” knop).
7. Het meldvenster moet nu een letter A tonen.
8. Dan nu ook de Reset knop erbij indrukken,
9. dat zorgt dat het oranje lichtje met het driehoekje, linksonder het meldvenster, gaat knipperen.
10. Als het knipperen daarvan gestopt is, moet je nu eerst die eerste knop, de Gereedschap knop, loslaten,
11. en pas daarna de Reset knop.

Nog een andere bron die claimt met meer tekst een gemakkelijker te volgen uitleg te bieden:
http://mediapasta.blogspot.nl/2013/05/eeprom-re-setter-service-tool-for-canon.html
Dit is daarbij de download zelf:
http://www.mediafire.com/download.php?qlkdfbw72ccs965

Toegevoegd na 4 minuten:
Het van Canon te downloaden handboek legt zelf alleen de foutcode uit, maar geeft uiteraard geen informatie over trucjes om de foutmeldingen te negeren of op te heffen.