Is een USB-to-PS2-adapter een usb apparaat?

Hallo

Als je een nieuw toetsenbord aansluit op een pc met een usb-aansluiting, dan worden de drivers snel geïnstalleerd. Als ik nu eens een USB-to-PS2- adapter koop en deze aansluit op een USB-poort en dan een PS2toetsenbord aansluit aan de andere kant van de adapter, moeten er dan nog drivers worden geïnstalleerd van de adapter of van het toetsenbord, of kan je gewoon onmiddellijk beginnen werken?

Dank

Picture for question
7 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (1)

Nee, in het apparaatje op de foto zitten al de electrische onderdelen om het signaal te vertalen van USB->PS2 en PS2->USB. Daar zijn geen drivers voor nodig op de pc zelf. Bij een toetsenbord moet de PC wel 'weten' of de meest linkse lettertoets een 'Q' is of een 'A', want dat soort toetsenborden heb je óók. Daarom daar wel een driver.