Wat voor hardware en/of software heb ik nodig om videobanden te converteren naar een .avi bestand?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (4)

Voor 22 euro heb je de software, en de systeemeisen staan er ook bij. Succes!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Hardware tv kaartje met de nodige ( composite in ) aansluiting.
Software Nero, Power producer, Pinnacle of één van de andere tientallen programma's
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Allereerst een goed capture board, een kaart die het analoge signaal van de videoband omzet naar digitaal en dit bestand op harde schijf opslaat in de meest gangbare formaten. Bedenk wel dat het overzetten in real-time gaat, een videomand van 120 minuten duurt ook echt 2 uur om over te zetten en het neemt aanzienlijke schijfruimte in beslag. ( 10 min video is 4 Gb! )
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Die 4GB kan je natuurljik comprimeren... Maar de kwaliteit gaat dan uiteraard wel achteruit.
-TV Kaart
-Pinnacle Studio OF Sony Vegas OF Adobe Premiere
OF Final Cut Pro.

Helaas zijn er bijn geen Os/Freeware producten voor Video Editing te krijgen die de moeite waard zijn.

Als je echt alleen maar digitale kopie-en wil maken en niet wil editen....Dan kun je VirtualDub gebruiken. Die is wel gratis. (Zie bronnen voor URL)