Ja dat kan. Je kan een lagere x altijd in een hogere x stoppen.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dat klopt, maar je moet er wel rekening mee houden dat als je twéé x16 slots hebt, en in eentje zit (bijv.) een x16 videokaart en je stopt in de andere een x1 kaartje, dan gaat dat de performance van de x16 flink omlaag trekken.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Als je een x1 en een x16 videokaart in SLI of CF wil zetten (als dat al kan, en volgens mij niet) ben je sowieso niet heel snugger bezig.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
True, maar punt een is nou eenmaal niet iedereen altijd even snugger, en punt twee heeft de vraagsteller het niet over twee videokaarten, maar alleen maar over een x1 in een x16. Misschien heeft 'ie wel een x16 videokaart en wil hij in z'n andere x16 slot een x1 netwerkadaptertje stoppen of zo, wie weet.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Misschien heeft ‘ie wel een x16 videokaart en wil hij in z’n andere x16 slot een x1 netwerkadaptertje stoppen of zo, wie weet. En dat verandert de eigenschappen van het eerste x16 slot?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ik dacht dat de PCI-E controller altijd lanes ging proberen te negotiaten tussen twee aangesloten PCI-E devices waarbij als een van de devices minder lanes ondersteunt de ander er ook minder gebruikt, maar nou ik er zo over nadenk geldt dat natuurlijk alleen voor communicatie tussen twee PCI-E devices; als ze los aangesproken worden zal dat inderdaad niet uit moeten maken. I stand corrected.