Merk je verschil tussen 8GB 1333MHz RAM en 8GB 1600MHz RAM?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Hardware
BarendV
7 jaar geleden
Praktisch geen verschil bij de meeste spellen. Bij videobewerking kan het ietsje schelen. Maar je moet je wel afvragen of je moederbord de RAM wel op 1600MHz kan draaien en of het de meerprijs van 4x zo duur wel waard is?

Antwoorden (1)

Waarschijnlijk zal je er niet veel van merken. Je zal het wel merken als je van 2133mhz (standaard kloksnelheid van DDR4) naar 3000mhz gaat (overclockte DDR4 RAM). BTW: Als je het gaat gebruiken om te gamen zou ik voor 16GB gaan, want dat gaat heel snel de standaard zijn voor AAA games. Als je voor de wat oudere games gaat is 8gb prima:)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Maar het hangt er in eerste instantie van af of het moederbord überhaupt geschikt is voor de hogere frequentie.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
dat klopt, thanks voor de +