Heeft iedere IPad een eigen IP adres ?

Ik heb een tweede IPad. Kan ik die gebruiken op hetzelfde adres of gaat dat elkaar verstoren ? En hoe kom ik dan aan een nieuw IP adres voor die nieuwe ?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Hardware
1.3K

Antwoorden (1)

Elk apparaat in een netwerk krijgt automatisch een eigen intern IP-adres aangewezen, daar hoef je niets voor te doen. Dus in die zin ja, heeft elke iPad zijn eigen IP-adres. Voor de buitenwereld delen de twee iPads op hetzelfde netwerk wel hetzelfde externe IP-adres.

Toegevoegd na 2 minuten:
Je kan ook een intern IP-adres vastzetten of forceren in de instellingen van je netwerkkaart. Als je dat met twee apparaten doet en je geeft 2x hetzelfde adres op, krijg je wel problemen. Maar dat is dus een uitzonderingssituatie voor de meesten.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ozewiezewozewiezewallakristallix
7 jaar geleden
Die toevoeging is wel belangrijk (een statisch IP-adres komt vaker voor dan je denkt) maar omdat je hier ook de (waarschijnlijk) onderliggende vraag beantwoord heb je de plus zeker verdiend !
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Het hangt niet af van wat voor computer je gebruikt, maar of je het via een router doet. Als je meer dan een apparaat via een router laat lopen, zal deze IP adressen toewijzen, zoals Mr Tomaat aangeeft.