Waarom werken mijn USB sticks niet?

Onlangs heb ik 4 USB sticks van 64Gb gekocht. Alleen heb ik er niks aan, omdat ze niet werken. Als ik er bijvoorbeeld een map opzet met 5 films (divx) en vervolgens wil ik ze vanaf die stick op de pc kopieren, dan is er alleen nog de map en zit er niks meer in. Of als ik een map met bv. 600 files op de stick zet en ik wil ze de volgende dag op een pc zetten, dan zitten er nog maar 250 files in. Als ik die 250 dan kopieer naar de pc, dan zijn het er uiteindelijk nog maar 180. Ik had deze sticks gekocht voor het gemak (gekocht bij AliExpres), maar nu heb ik er niks aan. Ik heb ze al opnieuw geformatteerd, maar ook dat helpt niet. Toch denk ik dat het te maken heeft met de manier waarop ze geformatteerd moeten worden.
Iemand die mij misschien kan helpen, of moet ik die sticks maar weggooien?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Hardware
1.6K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Heb je ze geformatteerd als NTFS?
TurfGraver
7 jaar geleden
Ah, AliExpress, lekker goedkoop zeker?
http://www.instructables.com/id/Dont-fall-for-the-Flash-Drive-Scam!/
Ritsuka
7 jaar geleden
Probeer eens een goede usb stick, hier in Nederland gekocht.
TurfGraver
7 jaar geleden
Om te testen of het een 'fake' USB is hier een programma:
http://mympx.org/Downloads/p13_sectionid/2/p13_fileid/13
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Misschien was het naief van mij om ze daar te kopen en ja, natuurlijk waren ze goedkoop. Daarom had ik er 4 besteld om te proberen. Mochten ze daadwerkelijk goed functioneren, kon ik er meer bestellen, maar dat gaat dus waarschijnlijk niet door. Morgen ga ik jullie links ff langs en laat wel horen hoe het afgelopen is.

Het beste antwoord

Oplichters bij Ebay en AliExpress gebruiken een aloude truc om de FAT te falsificeren, deze truc stamt uit de tijd toen DVD’s kopieren uit de videotheek nog een hot item was.
Een van de beveiligingen was om een bestand zo groot te laten lijken dat het eeuwig duurde voordat deze gekopieerd was, in de map was zo’n VOB bestand 2GB groot, maar wilde je ‘m kopiëren dan sputterde windows XP tegen met een melding dat het 4 uur ging duren… Nou onze Chinese vrienden hebben deze truc handig toegepast om hun aangeprezen USB drives/sticks groter te laten lijken dan ze werkelijk zijn.

Om te weten hoe groot de USB sticks werkelijk zijn moet je in een DOS venster met verhoogde privileges het commando ‘diskpart’ typen (zonder ’ ‘)
daarna ‘list disks’ (zonder ’ ‘)
select disk x (x = nummer van je usb drive)
clean
exit (wanneer klaar met clean)

Hierna vind je de USB drive terug in het drive management met een un-allocated grootte die het juiste aantal GB aangeeft. Ik gok dat het iets van 16GB zal zijn.
Format de usb drive, en je bestanden worden niet meer FIFO overschreven met nieuwe bestanden als de capaciteit bereikt is.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Mooi verhaal, kan het haast niet geloven, maar ga het morgen ff met eentje uitproberen en dan laat ik het je wel weten. Bedankt tot zo ver.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Bij de derde opdracht gaat het niet meer goed: DISKPART> select disk i
De opgegeven schijf is niet geldig
Er is geen schijf geselecteerd ??????
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dat moet een nummer zijn... i is een driverletter.
Ik zei juist 'nummer van je USB drive" en niet letter... :-)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Bedankt voor het op de hoogte brengen van deze walgelijke truc. Had er echt geen idee van dat dit gebeurde. Ik heb de 4 usb-sticks maar weggegooid. Jij gokte op iets als 16 Gb i.p.v. 16 Gb. Zal je vertellen dat ze alle 4 maar 128 Mb waren. Was dus de eerste en laatste keer dat ik die dingen in China koop.