Hoe krijgt mijn monitor verbinding met mijn pc?

Hallo,

Ik heb pas een nieuwe computer gekocht en wou vandaag mijn (oude) LG beeldscherm erop aansluiten via vga, maar als ik de pc opstart zie ik op het beeldscherm direct staan: power saving mode. Ik hoor de pc verder wel opstarten, maar krijg geen beeld van de pc te zien. Het scherm heb ik al tijdje en heeft het altijd wel gedaan. De pc heb ik online gekocht en door hen in elkaar laten zetten met een 1gb videokaart met extra hdmi.
Ik heb er zelf niet veel verstand van, maar heeft iemand enig idee waar het probleem hem in zit?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Hardware
2.1K

Antwoorden (1)

Er is een kans dat je oude monitor de hoge resolutie van je nieuwe PC niet aan kan. Je krijgt dan het verschijnsel dat jij beschrijft. Start een op in de 'veilige modus' en kijk eens of je dan beeld hebt. Het beste koop je dan een moderne monitor.
Hoe je opstart in de veilige modus? F8 indrukken tijdens het opstarten en klaar. In Windows 10 werkt dat iets anders...
Wanneer het aanmeldingsscherm wordt getoond, houd je de Shift-toets ingedrukt en klik je op Voeding / Opnieuw opstarten. Nu werkt het proces hetzelfde als via de andere optie: de pc zal nu nogmaals opnieuw starten, waarna er een lijst met opties wordt getoond. Optie 4 (of F4) laat je de pc in veilige modus opstarten, optie 5 of (F5) laat je de pc opstarten in veilige modus met netwerk.
escape