Is schermvervangen van een Ipad 2 nog de moeite waard?

Scherm van de Ipad 2 (ruim 3 jaar oud) is kapot. Reparatie kost 89 euro. Loont dit nog of is de Ipad zo goed als afgeschreven? (Accu, ondersteuning Apple, e.d.) De Ipad functioneert verder nog prima.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Hardware
1.1K
paulus811
7 jaar geleden
Je kunt op marktplaats kijken wat er voor geboden wordt. Let dan wel goed op dat je kijkt naar vergelijkbare hoeveelheid intern geheugen, dat bepaalt mede de prijs. Als de ipad verder goed werkt, zou ik m laten repareren, maar voor ipad's 3 zie ik biedingen van rond de 150 euro. Het is verder lastig om in jouw portemonnaie te kijken en te beoordelen of je zo een nieuwe kunt halen.
Castle
7 jaar geleden
De gemiddelde levensduur van een IPAD ligt tussen de 3 en 5 jaar. Dit is nog maar naar schatting omdat de ipads er zijn sinds 23 juli 2010 (in Nederland en België). Zeer vermoedelijk zal de plaats waar je het gekocht hebt er niets meer aan doen (gratis). Soms heb je buiten de garantie nog wel eens recht op reparatie maar dit wordt moeilijk. Ik kan zoals Paulus811 schreef ook niet in je portemonnee kijken maar mocht jet het kunnen betalen dan zou ik investeren in een nieuwe. Je scherm wordt gemaakt maar straks is weer iets anders kapot. Dan kun je die 89 euro beter investeren. Anderzijds als je het laat maken voor 89 euro en hij gaat nog 2 jaar mee dan kost je die reparatie zo'n €3.71 per maand. Het ligt dus aan wat je kan/wil ophoesten.

Antwoorden (1)

Hoi hoi,

Gaat er om of je er ook emotionele waarde aan hecht (dat je er 'gehecht' aan bent geraakt).

Zo niet, dan is het niet de moeite waard.

Ik heb de marktprijs voor jou opgezocht en dat begint bij 90 a 100 euro (zie plaatje).

Antwoord op jouw vraag: nee, dat is de moeite niet waard, dan hou je nog 2 meest interessante opties over, of je blijft hem in die staat gebruiken.

Toegevoegd na 1 dag:
Plaatje kon ik niet toevoegen. Als u zoekt op marktplaats naar iPad's 2 en sorteert op bedrag, dan ziet u dat de vraagprijs rond 100 euro is (niet dat ze dat hebben gekregen, maar dat ze hopen een koper te vinden voor dat bedrag).
Optie 2 is aan mij verkopen voor 20 euro.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Amadea
7 jaar geleden
P.s. Bij een antwoord een plaatje plaatsen is al tijden niet mogelijk, helaas.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Bedankt! Bij deze de link:
http://www.marktplaats.nl/z/computers-en-software/tablets-apple-ipad.html?categoryId=2722&sortBy=price&sortOrder=increasing&attributes=S%2C2356&startDateFrom=always Als men doorscrollt ziet men daar dat er veel mensen 100 euro voor vragen (dus vraagprijs, of ze dat daadwerkelijk voor krijgen is een ander verhaal).