wat is de meest eenvoudige en voordeligste manier om video's op dvd te zetten? is er een videoapparaat met usb aansluiting?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

Als je een videoband op dvd wilt zetten
Koop een verloopsteker met aan de ingangzijde een LPT aansluiting en aan de uitgangzijde een audio, s-video en video uitgang.
Koop daarbij een bijbehorend kabeltje met b.v. aan een zijde twee babanestekers en aan de andere kant een steker die op je pc (video in) kan worden aangesloten (zie foto)

Als je een camrecorder hebt.
Op een moderne camrecorder zit een s-video (dv-out) uitgang. Normaal levert de leverancier van de camrecorder een kabeltje mee. Zo niet, koop er een met aan een zijde een aansluiting op de s-videouitgang van de camrecorder en aan de andere zijde het liefst een fire-wire aansluiting (kijk voor fire-wire even op Google). Om de fire-wire aan te kunnen sluiten op je pc dien je een fire-wire aansluiting (dus ook een fire-wire kaart) op je pc te hebben . Dit is zeg maar een versnelde usb poort. Je moet zoveel informatie naar je pc sturen dat dit eigenlijk alleen maar goed (snel) gaat met een fire-wire aansluiting. Overigens is het heel eenvoudig een fire-wire kaart in je pc te monteren. Met een usb aansluiting zou het theoretisch ook moeten gaan, maar daar heb ik geen ervaring mee. (zie foto)

Nu dien je nog een programma te hebben die de videobeelden kan ontvangen (catch), kan bewerken (editing) en op een dvd kan branden.
Ik gebruik hier Nero en Magix voor. Er zit overigens onder Windows ook een programma Windows Movie Maker. Vermoedelijk zitten deze functies ook in dit programma, maar ik heb hier geen ervaring mee.

Nou dat is het wel zo’n beetje. Veel succes.