Hoe kun je de kernel van een CPU programmeren?

Ik heb wel eens gehoord dat je direct op de kernel kun programmeren. Hoe gaat dat, is daar software voor.
(links ook van harte welkom)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Hardware
1K

Het beste antwoord

Ik heb hier verder geen ervaring mee, maar bij het opstarten van de CPU leest het de gewenste informatie uit de zogenaamde control store (zie de laatste link). Hoe je die moet vullen is kennelijk erg systeem afhankelijk (bv en floppy bij IBM's System/370 machine). Maar als je dat gelukt is, dan heb je CPU wel veranderd in gedrag. De 1e link is het meest uitgebreid die je misschien verder kan helpen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Je programmeert niet "op de kernel van een CPU". De CPU is de processor, de kernel is het hart van je besturingssysteem.

Als je Linux liefhebber bent, zou je de kernel zelf kunnen wijzigen en opnieuw compileren.

Maar als je niet exact weet wat je doet, kun je dit beter laten.
rose
14 jaar geleden
Klok n klepel geval. Je kunt programmeren in machinetaal, Assembler; dan programmeer je op cpu niveau. Waarschijnlijk bedoel je dat. Dat is ook heel leuk, leerzaam en supersnel.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Machinetaal
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
rose
14 jaar geleden
Met assembler bedoel je neem ik aan war wij in het Nederlands assembly noemen. Assembly is niet hetzelfde als machinetaal, hoewel het er wel van alle programmeertalen het dichtst bij staat. http://nl.wikipedia.org/wiki/Machinetaal
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja dat bedoel ik, ooit gelezen dat je de kernel niet kunt beveiligen en als je in machinetaal kunt programmeren er geen computer meer veilig is.