hoe installeer je xbmc op een harde schijf?

ik wil graag mijn mac mini omzetten naar een xbmc machine, maar kun je hem in plaats van een programmaatje ook omzetten dat je het systeem helemaal installeer op de hdd en dat mac os x dus er af wordt gegooid en je de mac mini opstart met xbmc?

8 jaar geleden
in: Hardware
1.2K

Antwoorden (1)

Ik weet niet precies hoe het met de hardware zit, maar KODI (zoals XBMC tegenwoordig heet) is er ook in een standalone-versie: KODIBuntu. Je kunt van de website van KODI (kodi.tv) een CD-image downloaden dat je op CD brandt. Vervolgens start je op vanaf deze cd en doorloop je een installatiewizard.

Omdat KODI open source-software is, zijn er ook varianten die ook als standalone-versie geïnstalleerd kunnen worden. Een van de bekendsten is OpenElec (openelec.tv). Deze is wat meer lichtgewicht. Een andere bekende is OSMC (https://osmc.tv/).

Je kunt ze ook allemaal eerst proberen rechtstreeks vanaf CD of USB-stick.