Met welke dingen moet ik rekening houden als ik een tweede videokaart in mijn pc steek?

Ik heb nu alleen een: AMD Radeon HD 7700 serie
1024 MB

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (3)

Het komt voor dat PC's zo efficiënt zijn(lees zuinig met energie) dat een tweede videokaart een grotere voeding nodig heeft.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Stel dat een PC helemaal niet zuinig is maar superonzuinig, bestaat er dan ook een kans dat er een grotere voeding nodig is?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Daarvoor moet je de specs van de kaart bekijken. Als het een kaart betreft met een GPU en koeling gebruikt deze veel energie. Het je dan bijvoorbeeld een standaard HP/dell PC met energystar of iets dergelijks dan moet je voorzichtig zijn.
Koop de kaart met retourgarantie, dan kun je je geen buil vallen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Kan je een link geven naar "een kaart zonder GPU"? Ik vind dat je er maar een rare uitleg op na houdt. Je opent de PC en kijkt naar de waarde van de voeding. Je haalt een wattmeter bij de elektronicazaak en meet wat de computer onder een stresstest aan watts trekt. "Stel" dat de voeding 500 watt is (zie reacties) en de wattmeter geeft 300 watt aan heb je 200 watt speling. Nu weet je dat je een grafische kaart (een kaart met een GPU) kan kopen die 150 watt trekt (je wil altijd wat speling houden). Je kan ook een schatting doen op de componenten als de vrager die geeft. Energiezuinigheid heeft er niks mee te maken. Een energiezuinige PC met een zware voeding kan zo een zwaardere grafische kaart aan. Je bedoelt wellicht een PC waarbij de voeding exact gekozen is op het verbruik. Dat gebeurd idd bij Dell's e.d. die proberen een zo'n goedkoop mogelijke voeding in te bouwen die een upgrade als een zware GPU idd niet aan kan.
1: voeding 2: dat het dezelfde video kaart is 3: SLi/crossifre kabeltje 4: dat het allemaal in je moederbord kan
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
2 pci-expres x16 sloten genoeg adem ruimte voor de fans genoeg wat over van je psu (desnoods koop je een nieuwe) sli(nvidia) of crossfire(AMD/ati) goede cpu dat je geen bottleneck krijgt en houdt er rekening mee dat je niet het dubbele aan vram krijg bijv. 2gb + 2gb = 2gb en niet 4gb. En bij nvidia moeten het twee dezelfde kaarten zijn en bij AMD hoeft dat niet en kan je bijv een 2gb met een 4gb doen maar dan heb je max 2gb aan vram en de overige 2gb wordt weggegooid

Toegevoegd na 1 minuut:
Wat = watt. Sorry autocorrectie :/