Moet ik iets aan mijn SSD doen wanneer het in een andere computer gaat?

Ik ben van plan een nieuwe pc te bouwen maar hierbij haal ik wat onderdelen uit mn oude computer omdat die nieuw zijn.
De SSD van de oude pc gaat mee naar de nieuwe pc maar moet ik hier iets mee doen of kan ik de SSD er gewoon uithalen en klaar is kees?
Op mn SSD staat mn besturingssysteem en wat spellen.

Kan ik wanneer de SSD in de nieuwe computer zit er ook gewoon een nieuwe windows op zetten?
Zonder dat dat enige problemen geeft?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

Je zal opnieuw Windows moeten kopen en erop moeten zetten. Games zal je ook opnieuw moeten installeren.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
oke maar ik hoef voor de rest niks met de SSD te doen als ik het uit mn pc haal?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Misschien een backup maken van dingen die je wil bewaren?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
oke maar ik kan in principe zo de kabel er uithalen? en dan is er nisk mis mee?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Als je hem niet laat vallen niet nee. :)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Een SSD kan wel tegen stoten, maar goed is het niet. Je kunt het beter niet proberen :)

Andere antwoorden (1)

Je kunt je SSD zonder meer in je pc inbouwen en daarmee je pc op laten starten. Ik heb het al eens gedaan en het werkte. Maar normalerwijze komt Windows met een licentie voor één pc en dat is jouw oude pc. Daar kan het aan haperen. Er wordt ook wel geschreven dat de hardware niet met je oude bedrijfssysteem zal werken. Ook dat is slechts ten dele waar.
Je kunt dus niet zonder meer ervan uitgaan dat het niet gaat. De kans is dat het wel gaat, een grote kans dat het met problemen gaat, doordat de hardware niet afgestemd is op Windows (meestal een drijver-probleem) en het probleem met je licentie.
Ik zou zelf nu Windows 10 downloaden en op een usb stick zetten of DVD branden en dan daarmee de pc nieuw leven inblazen.
Lijkt mij de meest eenvoudige oplossing om zo vele uren aan zoeken waar nou een eventuele fout ligt te besparen.