Wat doet die rode verticale streep ineens door mijn pc-beeld? En: hoe verwijder ik deze?

Zat vandaag lang achter mijn pc, bezig aan een werkstuk. Ineens viel me op, dat er aan de rechterkant van mijn scherm een rode streep dwars door mijn pc gaat (zie ook afbeelding). Wat betekent dat? Is een crash op komst? Hoe kan ik deze verwijderen?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Hardware
7.8K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dat is helaas een teken dat beeldscherm waarschijnlijk zijn langste tijd heeft gehad...
Lees meer over beeldschermproblemen:
http://www.replacedirect.nl/klantenservice/veelgestelde-vragen/vragen-beeldschermen.html#Enkele-gekeurde-lijnen
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Oeps.
Ik vermoedde het al. Ga aan de slag. Dank.
P.S. Mijn merk staat niet in de door jou bijgevoegde link: LG
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Die afbeelding heb ik toch echt toegevoegd. Heb daarover ook een bericht geplaatst.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Had een printscreen gemaakt, en opgeslagen in mijn afbeeldingen. Als wordbestandje.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Je kunt een afbeelding niet als wordbestand uploaden. wel bijv. als JPG
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Okay. Weet ik dat voor de volgende keer. Ik ga nu een nieuw beeldscherm regelen. Bedankt voor je hulp!

Antwoorden (1)

Een verticale rode streep komt van een hardware fout in het beeldscherm. Dit is dus niet op te lossen met software. Om honderd procent zekerheid te hebben kun je het scherm aansluiten op een andere PC en dan zul je waarschijnlijk zien dat het probleem mee verhuist met het scherm.