Kan een programma een pc voeding laten kapot gaan?

Ik heb een asus pbz77-lx2 moederbord met een antec 650w voeding. Het ging altijd goed tot dat ik het spel Dead Rising 3 opstartte. De pc viel uit en startte niet meer op. Het bleek de voeding te zijn. Deze is nu vervangen maar ik vraag me af of het spel de reden was voor de crash. Wie weet hier meer over?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

Nee hoor, daar hoef je niet bang voor te zijn.

Een zware game zal je hardware extra aan het werk zetten, waardoor er ook meer van je voeding gevraagd wordt. Als die al op het randje zit zou het theoretisch kunnen dat het starten van de game genoeg was om hem om te laten vallen. Maar de voeding was dan dus al aan het stuk gaan, en dan nog is het een vrij onwaarschijnlijke situatie.

Ik hou het op toeval. Alles gaat een keertje kapot, en doorgaans net als je het nodig hebt.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Thecis
8 jaar geleden
Goed antwoord, +
Het kan inderdaad zijn dat de videokaart heel zwaar belast wordt met het spel. Daardoor kan het een en ander gebeuren, zeker als een voeding al op het einde loopt. Vooral de laatste toevoeging is briljant, juist omdat het o.h.a. waar is.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Bedankt voor het antwoord. Ik heb zelf gemerkt dat bij het starten van nieuwere en zware spellen, mijn pc het gewoon doet dus dan werkt die ook als ik dead rising 3 opstart