Kan deze RAM set op dit moederbord?

Ik heb nu 6 gb Ram in mijn computer met een: Asus ATX DDR3 Intel x58 Socket 1366 SATA (6Gb/s) USB 3.0 Motherboard (P6X58D-E) moederbord.
Nu wil ik graag de RAM upgraden omdat 6 gb RAM te weinig is voor de games die ik speel zoals GTA 5, Black ops 3 en Space Engineers.

Nu vroeg ik me af of deze ram set : Kingston HyperX Fury blu HX318C10FK2/16 in dit moederbord past en waar ik op moet letten wanneer ik een nieuw moederbord koop en deze Ram set wil gebruiken.

Alvast bedankt voor uw antwoord.

Toegevoegd na 34 minuten:
Mijn CPU is de I7 950

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

Misschien wel maar wordt niet geadviseerd. Bijna alle moederborden hebben dual-channel geheugen maar die van jou heeft triple-channel. Dit zou betekenen dat je 3 (dezelfde) geheugen module's moet plaatsen voor het beste resultaat (vandaar ook nu de 6GB = 3x2).

Voor je moederbord kun je max plaatsen:

6 x DIMM, Max. 24GB, DDR3 2000(O.C.)/1600/1333/1066 Hz Non-ECC, Un-buffered Memory, Triple Channel Memory Architecture, Supports Intel® Extreme Memory Profile (XMP)riple-channel