wat is verstandig om te doen? 1x 8GB geheugen of 2x 4GB geheugen bij upgrade

Heb zelf nu 2x 4GB, wat is beter 1x8GB en 2x4GB of 4x 4GB?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Hardware
1.3K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
4x4GB DDR3 geheugen werkt zo dat je altijd beter 2 of 4 slots kan vullen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Maakt het aantal Mhz uit? Heb nu 1333Mhz. Verstandig om opnieuw 1333Mhz te nemen, of kan ik prima de 1600Mhz (of hoger) nemen?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Het heeft nooit zin sneller te nemen als je het langzamere geheugen laat zitten. De laagste snelheid wordt de snelheid voor al het geheugen. Oh en als je denkt dat je PC sneller wordt van meer geheugen dan heb je het mis.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Het beste is om allemaal hetzelfde geheugen te gebruiken en niet verschillende soorten door elkaar. Een pc wordt wel sneller van meer geheugen maar als er eenmaal genoeg in zit zal meer niet tot merkbare versnelling leiden.

Antwoorden (3)

4 X 4 is denk ik beter
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
ik denkt 2x4 want dan is het sneller in kopieren in ram
en als er een stick faalt heb je er nog altijd 1 over
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Heel simpel: 1x8gb. Voordeel: je kunt er later nog eens 8 bij zetten. Maak je de slots nu al vol en wil je toch meer Ram erbij zetten, zul je niet alleen 1x4 moeten opofferen, misschien zelfs 2 als je 16 Gb wilt hebben.
Het is mij gebeurd. Ik heb nu 12 Gb. Voldoende, maar die overbodige 4gb.... tja..
Nu zullen er waarschijnlijk weer mensen zeggen wat je nou met zoveel RAM doet.. Mijn antwoord is dat je nooit genoeg kunt hebben. Heel veel applicaties maken daar dankbaar gebruik van en ik heb nooit last van te weinig. Mijn pc loopt al jaren soepel, omdat ik niet te spaarzaam met de componenten was.