Maakt een Grafische kaart je computer sneller?

Ik wil binnenkort een (game-)computer kopen, en ik wil graag weten of een beter grafische kaart je computer sneller maakt. (Bonus vraag, hoeft niet beantwoord te worden. Maak het aantal GB van je grafische kaart veel uit, bijvoorbeeld:AMD Radeon R7 240 1GB of een AMD Radeon R7 240 2GB .

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Hardware
3.1K

Het beste antwoord

Maakt een Grafische kaart je computer sneller?

Ligt eraan. In het algemeen niet, maar bij het renderen van video kan het meehelpen. Een videokaart is echter voornamelijk voor games. En in games is een betere GPU waardevoller dan meer GB aan VRAM(GDDR5). Liever een 250 met 1GB dan een 240 met 2GB.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dan moet je wel renderen op de GPU en dat is meestal niet standaard. Dus je moet dat wel instellen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@Evan2 Klopt.

Andere antwoorden (2)

Niet altijd, als de rest van je pc heel traag is, word je grafische kaart afgeremd daardoor. Het moet afgestemd zijn op wat er verder in je systeemkast zit.

De processor is volgens mij het belangrijkste voor de snelheid.
Tip: als je Windows heel snel wilt hebben (en alles wat je er verde op zet), zet dan een SSD schijf als C schijf.
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
De CPU moet het kunnen bijbenen maar de grafische kaart verricht het meeste werk. Als daar meer geheugen in zit kun je in hogere resolutie en en grotere kleurdiepte spelen. Gesteld dat de GPU het allemaal bijhoudt. Verder moet er sowieso genoeg geheugen in je PC zitten. De 240 is geen racemonster maar fijn dat er geen ventilator op zit.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Als je je computer voor office etc gebruikt is een ssd+proccesor intel i5(zit ingebouwde gpu in die prima is zolang je niet gamed) + 8gb ram
Voor games maakt een grafische kaart al het verschil. Zonder grafische games zijn heel veel games onspeelbaar. Zelf heb ik de radeon 270x, hiermee kan ik de meeste minder zware games spelen met meer dan 60 fps, en GTA V, een van de zwaardere games, op een stabiele 40 fps.

Ja, deze maakt je computer bij games dus veel sneller. Voor andere toepassingen en programma's zal het geen erg groot verschil maken.

Toegevoegd na 1 minuut:
En ja, het videogeheugen maakt ook veel verschil. Als je ook veel wil gamen op deze computer zou ik een 2GB nemen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Je moet genoeg geheugen hebben in je video kaart wat je game nodig hebt. Anders remt dit zwaar af.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@Evan2 Je moet een goede GPU hebben. Een goede GPU heeft ook altijd meer geheugen dan een slechte in de regel. Zelden geeft een videokaart met gelijke GPU maar met meer geheugen spectaculaire verbetering in FPS. Een 980ti met 1GB bestaat niet.
Een 740 met 4GB is totaal niet interssant....
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@MrTomaat Klopt