Is een Apple MacBook Pro Retina 13,3'' 128 GB - 2,7 GHZ geschikt voor video- en fotobewerking?

Geen proffesionele video's of foto's maar meer voor een (goedlopende) Youtube game channel met progamma's als After Effects, Sony Vegas Pro Photoshop etc etc

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Hardware
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Waarom een Mac...?

Antwoorden (3)

128 gig is veel te weinig ruimte is mijn idee, persoonlijk vind ik een 13 inch scherm ook erg klein
retina maakt veel goed maar toch
hoeveel geheugen kan er in je heb minimaal 8 nodig maar liever 16 gig.
dus als je een nieuwe besteld bij apple max hem dan helemaal uit ,anders kun je later
er niets mee
je kan het misschien opvangen met een extern harde schijf of beter een NAS voor opslag van ruw materiaal.
en een extern scherm.
capthavoc
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dat is het hem juist, de 15 inch is al gauw 400 euro duurder. Ik heb een externe HDD van 5TB en een nas van 3TB. Ruimte maakt weinig uit dus. Waar vind jij dan überhaupt een MacBook met 16GB voor rond de 1300 euro?
capthavoc
8 jaar geleden
zucht wishfull thinking dat ik dat kan uitgeven Maar voor sony vega heb je sowiezo een window pc nodig en adobe ed is ook voor windows
en 2 licenties kopen is nog duurder Als je die software nu al bezit dan is het bijna zonde om een mac te kopen. Als je dan nog final cut of zo er bij moet nemen
wordt het nog duurder.
Als je zeg maar die mac gebruikt voor on the spot
ruw materiaal en dat later bewerkt op een windows pc dan zal hij prima voldoen. maar voor echt het hele project afwerken van start to finish
op alleen die mac (die je in gedachte hebt) ik zou 2 keer nadenken. Je heb een NAS, cool maar je als je sony vega gebruikt ben je toch aangewezen op windows
en de ruimte op de mac is te klein. voor biede systemen en de videos om te bewerken
en dit is echt niet aan te raden (dual boot) Dus die mac die je in gedachte heb MET een extern beeldscherm en NAS en de mogelijkheid te switchen van pc naar mac op een externe scherm en terug zal je genoeg mogelijkheden geven. dus deze MAC EN een KVM switch voor je externe monitor tussen mac en windows pc en ik denk dat je een heel eind komt. Dan is die kvmswitch een lekker goedkope optie als connecting element die veel van je werklow zal kunnen versnellen misschien dat je (later)nog NTFS for mac moet kopen ? maar dat zijn z'on beetle de opties Als je toch voor deze mac wilt gaan
Een mac is prima voor videobewerking, maar 128 GB is toch wel erg weinig naar mijn mening. Ook is het scherm best klein, maar je kan hem zo aansluiten op een groter scherm.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Er kan natuurlijk een externe schijf aangesloten worden.
Hangt van de intensiteit van je activiteiten. Is Sony Vegas Pro belangrijk? Dit pakket is niet beschikbaar voor OS-X. Dus dan zou je per definitie Windows moeten installeren op je notebook, waardoor je nog minder ruimte over hebt op de toch al beperkte 128 SSD.

Als je echt veel video produceert zou ik voor iets met een snellere processor gaan. Ik geloof dat de standaard configuratie een i5 heeft en niet van het snelle soort (een laptop-variant en dan ook nog eens de stroom-zuinige variant).

Eigenlijk zou ik òf voor een typische editting-laptop gaan met een echt snelle processor en voldoende geheugen (en persoonlijk zou ik ook voor een groter scherm gaan), of gewoon een desktop, wat voor de serieuze content-creator sowieso de norm is, aangezien je veel meer accessoires kan gebruiken naar eigen keus en voor het geld veel krachtigere hardware hebt.

Moet het echt een laptop zijn, dan zou ik kijken naar de game-reeksen van een van de laptopfabrikanten. Je hebt dan een goede grafische kaart die hardwarematig de bewerkingseffecten ondersteunen die verschillende bewerkingsprogramma's gebruiken en meestal ook een goede processor. Wil je perse een Mac, dan moet je gewoon veel meer uitgeven voor betere specificaties en als Sony Vegas belangrijk is dus de ruimte voor een Windows installatie.