Hoe kan het dat mijn beeldscherm flikkert bij nieuw spel?

Mijn zoon speelt altijd op mijn pc spellen zoals Battlefield 3 en 4, GTA5, etc... Ik heb als videokaart een Sapphire AMD HD 7950 3Gb- GDDR5 en hiermee nog nooit problemen gehad. Grafisch werkt alles fantastisch. Sinds een week of 3 valt het me op dat de linkerkant van de monitor verkleurd (een soort groene waas). Ik vroeg mijn zoon of hij iets heeft veranderd bij de instellingen, maar hij beweerd dat hij dat niet heeft gedaan. Nu heeft hij een nieuw spel gekocht, Tom Clancy's Rainbow six Siege, en tijdens het spelen van het spel flikkert het scherm heel veel, zodat hij het spel eigenlijk niet kan spelen.
Ik neem aan dat het probleem bij de videokaart ligt, maar is er iemand die een idee heeft hoe dit kan en hoe ik dit probleem kan verhelpen?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Hardware
1.8K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik neem aan dat je even de nieuwste driver hebt geïnstalleerd.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
https://www.youtube.com/watch?v=5AopuFk__Bg
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Gecontroleerd of de schermresolutie van Windows (en/of van de spellen in kwestie) nog goed staat, d.w.z. op de maximale resolutie die de monitor aankan?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
De laatste nieuwe drivers staan erop. Dat van die resolutie, hoe kom ik daar achter? Is dat hetzelfde als de resolutie die ik voor alles gebruik, nl. 1920x1080...

Het beste antwoord

Ik zou kijken of je de nieuwste drivers hebt en anders ligt het waarschijnlijk aan de hertz van je scherm!
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Evan2 Als het aan de verversingsfrequentie zou liggen. Wat moet je dan doen? Bijna elk scherm is 60hz.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Drivers ok, verversingsfrequentie....????