Wat precies is een "Kindle"? wat zijn de mogelijkheden in vergelijking met een computer?

"Ik heb een Kindle, kan er mee online, maar niet mailen" werd mij verteld, maar wat kan je nou wel met een Kindle en is het een vervanging voor een computer?

Toegevoegd na 1 dag:
Ik ben weer wijzer :-))
Hartelijk dank voor de vele reacties en antwoorden!

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Hardware
2.3K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Een kindle is een e-reader. Die is dus bedoeld om boeken te lezen, niet als vervanging voor een computer.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Welke Kindle heb je exact? Kindle Fire HD's zijn meer tablets zie ik nu.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
https://www.google.lt/search?q=all+kindles&espv=2&biw=1280&bih=709&site=webhp&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwi2xoCy-PPJAhXmc3IKHS4IBjAQ_AUIBigB#imgrc=O_otGQ8QAjkayM%3A Sommige hebben dus een kleurenscherm (Fire/Fire HD).
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Over vervanging van een PC(desktop/laptop met desktop OS (Windows/OSX)). Dat zal vooral een heel persoonlijke uitspraak zijn. Ik zie mij de komende 20 jaar nog niet van een desktop wegtrekken, waar dat bij anderen al zo is of voor het grootste deel zo is. Een echt toetsenbord+muis, los scherm en fatsoenlijk zitten voor het geheel, zware hardware , veeleisende software en PC-gaming zullen desktops nog wel jaren relevant houden. Sommige mensen hebben een bestelbusje en een fiets. Die fiets kan maar op bepaalde momenten die bestelbus vervangen.
Ritsuka
8 jaar geleden
Het is om boeken te lezen
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
*Mij werd verteld* ... dit betekent dat ik 'm niet heb. Ik begrijp alleen niet als iemand mij verteld daar 'alles' mee te kunnen doen als met een computer *behalve mailen* , wat het dan precies is, een e-reader of een computer of een ...?... en dat is mijn vraag dus. Wat ik wel aan mag/kan nemen is dat de vorige eigenaar de nieuwste kocht en deze huidige doorgaf. Meer weet ik niet , wel merk maar geen model.
Ritsuka
8 jaar geleden
De Kindle die ik heb heeft zwart-wit beeld en leest precies als boek (scherm geeft geen licht).
Hij kan verbinden met wifi, maar alleen om boeken te downloaden via de Amazon website.
Verder kun je er niks mee, alleen boeken lezen. Plaatjes in boeken laat hij wel zien, maar dus in zwartwit.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Oké, dus in de verste verte niet een computer[-achtig iets]...
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Als diegene er alles mee kan wat die met een pc ook doet dan weet je dus ook meteen waar die de pc voor gebruikt... Die zou ik adviseren om een tablet te nemen als de pc ooit stuk gaat ;-)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@Gilles111 Nee, diegene heeft 'm inderdaad nodig voor *mailen *surfen *Facebook, dus die vlieger gaat niet op... Ik dacht dat ik het verkeerd begrepen had, maar ik denk dat er misverstanden zijn, of dat niet alles verteld is, dat kan natuurlijk ook.

Het beste antwoord

Een Kindle is een E-reader, een apparaat dat er uit ziet als een tablet, maar als belangrijkste functie heeft dat je er boeken op kunt lezen. Het leest veel prettiger dan een tablet.
In Nederland wordt de Sony Reader veel meer gebruikt en Nederlandse sites gebruiken als formaat het meeste epub.
Kindle gebruikt 'azw', wat lijkt op mobi.
Het is dus een merk E-reader met zijn eigen systeem, verkocht door Amazon, waardoor het lastig is om boeken van het ene systeem (programma) te lezen op een ander systeem.
Sommige E-readers hebben extra toevoegingen, zoals een internetaansluiting om boeken mee te kunnen downloaden, maar het is beslist geen vervanging voor een computer of een tablet.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
+Ik lees ook net dat ze dus geen EPUB-bestanden lezen. Dan zou het voor mij gelijk klaar zijn.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dat klopt.De enige manier om een EPUB boek op een Kindle te lezen is door eerst te converteren (en eerst DRM te verwijderen als die erop zit). Andersom is het ook: als je op Amazon een e-book koopt kun je m niet zomaar op je EPUB reader lezen. Eerst (bv via Calibre) converteren.
Ritsuka
8 jaar geleden
Epub kun je makkelijk omzetten, maar wel vreemd inderdaad dat dat er niet op kan
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@HeleneF #Kun je met een Kindle wel of niet :
mailen
op Facebook
surfen op internet? #Mag ik dan concluderen dat je als vervanging van een pc / computer er dus hoegenaamd NIETS aan hebt...? #Vraag : welk argument anders dan geen geld willen/kunnen uitgeven kan er zijn voor iemand die een computer wil/nodig heeft en kennelijk genoegen neemt met een [oude] Kindle?
Ritsuka
8 jaar geleden
- mailen: nee
- facebook: nee
- internetten: nee Het is gewoon een manier om veel boeken mee te nemen om te lezen, handig op vakantie.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Oké, dus je hebt er niks aan als je niet wilt lezen maar computeren... bedankt @Ritsuka, duidelijk.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@Ritsuka Ja, je hebt gelijk. Een E-reader is bedoeld om boeken te lezen, niet alleen handig op vakantie, maar ook thuis in bed, in de trein enz enz. @jodokus52 Je koopt een E-reader om boeken te lezen, niet om andere dingen mee te doen, zoals mailen en internetten. Soms kunnen die apparaten dat wel, maar dat is dan veel omslachtiger dan bv met je tablet of zelfs met een smartphone.
Als vervanging van een computer heb je er dus vrijwel niks aan, klopt.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@HeleneF: Sony is inmiddels alweer een tijdje gestopt met de Ereaders, of in elk geval in Nederland. Ik heb een 'oude' Sony met kuren die het binnenkort waarschijnlijk gaat begeven, en een nieuwe Kobo. Met frontlight, op zich ook wel handig. Met de oude ereaders kon je niet in het donker lezen zonder losse (lees)lamp, de nieuwere modellen combineren het rustige E-Ink scherm met een lampje dat voorlangs licht geeft. Dus niet het hele scherm dat oplicht zoals met een tablet of PC, maar gewoon een ingebouwde leeslamp waardoor het leescomfort behouden blijft. @Jodokus: het is inderdaad totaal niet te vergelijken met een computer, al kun je met sommige modellen wél heel aardig websites lezen (in zwart-wit). Maar bijvoorbeeld tekstverwerken gaat tot hooguit een paar krabbeltjes als aantekening in tekst, en vaak dat al niet eens. De nieuwere modellen hebben (haast?) allemaal wifi, vooral zodat je direct via bol.com en de koboshop boeken kunt kopen en op je ereader kunt zetten, dus niet apart hoeft te downloaden op je PC en vervolgens met een USB-kabeltje van de PC naar de Ereader te zetten. Mijn Kobo heeft die mogelijkheid dus, maar ik heb het uitstaan en doe het lekker ouderwets. Dan kan ik meteen alles door Callibre (programmaatje voor converteren en globaal bewerken van ebooks) halen en krijg ik de boeken erop zoals ik dat wil. Bovendien heb ik een ereader JUIST omdat je daar niets anders mee kunt dan lezen: alles uit, geen afleiding van binnenkomende emails of de neiging om alles wat ik me afvraag over wat ik lees direct te googelen, maar gewoon simpel lezen, zonder het gewicht van een groot boek en gedoe met vasthouden (voor mij is een boek al gauw zwaar, vandaar). Het is echt voor leesliefhebbers, of voor mensen die veel reizen bijvoorbeeld. En iedereen met een beperkte handfunctie die boeken lastig vast kan houden, uiteraard :-D
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Het is me duidelijk ; een website lezen kan wel , maar dan houdt het verder wel op. Ik weet genoeg.

Andere antwoorden (1)

Alle Kindles zijn E-readers. Apparaten met vaak een zwart-wit E-ink beeldscherm om zo E-books te kunnen lezen (PDF, AZW3 en heel belangrijk juist geen EPUB). Afhankelijk van het model zitten er apps op die e-mail en webbrowsen mogelijk maken, naast andere dingen.

Het is geen vervanging van een computer, althans niet als je iets anders wil dan de hele beperkte mogelijkheden van een E-reader. Dan is een tablet (of smartphone) een logischere keuze. Een filmpje afspelen valt al snel buiten het bereik van een E-reader.

Toegevoegd na 3 minuten:
Mensen hebben een E-reader naast hun tablet of laptop omdat een E-reader rustiger leest en minder batterij eet. De mogelijkheden zijn dus bewust beperkt. Meer mogelijkheden betekent een zwaardere CPU, een feller kleurenscherm die dan weer de batterijduur en leeseigenschappen teniet doen.

Toegevoegd na 5 minuten:
Kindle Fire e-mail set up:
http://www.amazon.com/gp/help/customer/display.html?nodeId=201729940

Toegevoegd na 13 minuten:
Mocht je een Kindle Fire (HD) hebben, dan is dat meer vergelijkbaar met een tablet. Kleurenscherm, Android, apps(mail) enz.