kan ik in mijn laptop een ssd kaart zetten?

ik heb zelf de acer aspire es1-512-c2dl. maar ik weet nu dat het geen zin heeft om mijn processor te vervangen. dus vroeg ik me af of het uitmaakt als ik er een ssd kaart inzet voor de snelheid van mijn laptop. en of dat kan. en de reden daarvoor zou ik graag willen weten.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Hardware
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dat kan en dat kan een behoorlijk verschil geven. In principe zou je dat zelf kunnen doen. Neem wel een voldoende grote SSD. Niks zo ververlend als ruimtegebrek.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Helaas moet je tegenwoordig de laptop bijna volledig demonteren voor het vervangen van de HDD. Als je daar geen ervaring mee hebt zou ik het risico niet nemen en dit laten uitvoeren door een vakman.

Antwoorden (1)

Het kan vast wel, maar de vraag is of het de investering waard is. De snelheid van de SSD helpt vooral bij het opstarten van de laptop, en het opstarten van applicaties. Het geeft het gevoel dat de laptop sneller reageert. Ook browsen zal een snellere indruk geven omdat er dan meerdere kleine files geladen/gecached worden. Echter, bij bijvoorbeeld spellen zal de performance na het laden niet beter zijn, want het rekenwerk dat de processor doet is nog steeds even traag.
gvrox