kan er in mijn laptop een nieuwe processor?

ik heb een paar maanden geleden de acer aspire es1-512-c2dl gekocht. maar de snelheid van de laptop valt me helaas toch een beetje tegen. dus kan ik er een nieuwe processor inzetten ( hoe dat moet). waar moet ik op letten als het kan. en ik vroeg me af waarom het wel of niet kan?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Hardware
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Nee, dat is niet haalbaar. Maar je kan die laptop wel upgraden door de HDD te vervangen door een SSD. Meer info over verschil tussen deze 2 zie bronvermelding.
Ik heb die upgrade zelf al een paar keer uitgevoerd op deze laptop en het effect is spectaculair! Let wel op. De garantie vervalt als je de upgrade uitvoert!! Bronnen:
- http://decomputer.be/een-ssd-of-een-hard-drive/

Antwoorden (1)

Nee, bij de meeste laptops is dat niet te vervangen, dus vermoedelijk is dat bij deze low end laptop ook het geval. De review die ik las over deze laptop geeft ook al aan dat de processor eigenlijk te traag is.

Toegevoegd na 3 minuten:
Om een processor te kunnen vervangen moet deze in een voetje zitten, maar vaak zit de processor in een laptop vastgesoldeerd, en dan kan het niet. Verder is het in een laptop nogal een gepriegel met kleine schroefjes om bij de processor te komen, en moet je ook nog netjes een nieuw laagje koelpasta kunnen aanbrengen [in het geval dat de processor wel op een voetje zit dus]
gvrox