Werken goedkope compatibel huismerk inkt cartridges als alternatief voor dure de originele Epson 18 of 18XL cartridges net zo goed?

Ik heb een Epson Expression Home XP 215 printer en ben opzoek naar een goedkoop maar goed alternatief voor de dure originele Epson [C13T]18, of 18XL inkt cartridges.

Het online aanbod is enorm en de prijzen lopen nogal uiteen:
Van €56,50 [excl €2,95 verzenden] voor een officieel Epson 18XL multi-pak met 4 cartridges [zwart cyaan magenta geel] bij Inktweb,
Tot €15,- [excl €2,95 verzendkosten] voor een huismerk 18XL multi-pak met 5 cartridges [2x zwart, 1x cyaan magenta en geel] bij Opus.nl !!!

Maar werken die veel goedkopere dan wel goed vraag ik me af.
Want ik heb al allerlei horrorverhalen gelezen over cartridges die lekken, die zijn gevuld met verkeerde inkt of waarvan de chips niet werken.

Achteraf gezien heb ik spijt dat ik vorig jaar voor deze printer gekozen heb. In aanschaf was hij de goedkoopste maar hij vreet inkt [ zelfs al print ik niets en gebruik alleen de scanner dan ook verbruikt hij inkt].

Ik heb een heel krap budget dus een betere printer zit er voorlopig niet in en een experiment met goedkope inkt met het risico ‘de kat in de zak’ te kopen kan ik me eigenlijk ook niet veroorloven.

Dus vandaar mijn vraag; welke budget cartridges zijn goed en waar/ bij wie zijn deze te koop?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (1)

Ik gebruik voor mijn Brother Printer in mijn kantoor en voor mijn Color Laser Printer in mijn werkruimte al jaren en jaren compatible cardridges zonder enig probleem, het enige verschil is dat je veel minder kwijt bent.

Werkelijk gezien zijn het dikwijls originele cardridges die opnieuw gevuld zijn en worden voorzien van een nieuwe chip. ze werken verder net zo goed. Wat betreft de horror verhalen is hat eerder aan afschik campagne om mensen te forceren de echte originele te halen omdat daar veel meer aan verdient word, en elk bedraf heeft maar 1 doel en dat is geld verdienen en het liefst zo veel mogelijk

ik koop voor mij prive en zakelijk in mijn bedrijf al jaren cardridges van www.stealx.nl
Stealx is de zakelijke website en Snelinkt.nl is de particuliere site

http://stealx.nl/contents/nl/d19083_Snelinkt.nl.html

Probeer daar eens te kijken naar je gewenste cardridges, en mocht je er niet uitkomen, het zijn echt hele aardige mensen die je graag verder helpen.

Succes met het uitzoeken.