mijn pc geeft geen beeld meer nadat ik er een nieuwe videokaart in heb gedaan. wat moet ik doen?

ik heb een geforce gtx 750 ti gekocht.
mijn voeding geeft 400w wat volgens de verpakking genoeg is. verder pas hij er in en de rotors beginnen ook te draaien.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Hardware
1.4K
SimonV
8 jaar geleden
Misschien onnodige vraag: de kaart zit goed in het slot?
Ritsuka
8 jaar geleden
alle stekkers goed aangedrukt? heeft je beeldscherm meerdere ingangen? druk eens op knop input
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Zit je beeldscherm ook aan de nieuwe kaart? Misschien andere input (VGA ipv HDMI bijvoorbeeld)
capthavoc
8 jaar geleden
het is misschien wat ouderwets maar aangezien ik niet weet wat voor pc je hebt en wat voor bios je heb,t kan het zijn dat je in het bios moet instellen dat je de external graphic card moet gebruiken. een modern bios weet dat meestal vanzelf wel te regelen een iets ouder BIOS moet je instellen ik ga er even vanuit dat je zeg maar een interne videokaart hebt op je moederbord
en dat je de monitor nu hebt aangesloten op de nieuwe kaart
en dat dit niet werkt
misschien schreef je dit bericht wel nadat je de kabel weer op de de oude aansluiting deed en het weer werkte ? als dat het geval is
laat dat dan even zo
herstart je pc en open het bios zie welke key je moet indrukken to acces setup/bios oid staat meestal wel in beeld voordat windows opstart
en zoek naar de optie
external graphic
je krijg waarschijnlijk ene keuze te zien internal external graphic of iets van dien aard het is waarschijnlijk vrij makkelijk te vinden stel dus in op external
save settings and reboot in dit geval zou je dus nu geen beeld meer hebben (misschien ook wel maar
doe de computer weer uit )
zet de monitor kabel weer aan de andere videokaart
en start de pc weer op
als je dan beeld hebt is het ok, je kan wel even moeten schakelen naar een hogere resolutie
en wellicht via windows update nog de nieuwere driver moeten installeren of vanaf DVD ?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
400W is genoeg? Waarvoor? Alleen voor je kaart of voor alles dat er in je pc zit?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
heb je de output van je 750ti wel met je input van je monitor aangesloten. of heb je de input van je monitor aangesloten op de output van je moederbord. als je hem op het moederbord heb aangesloten moet je hem aansluiten op je videokaart(750ti). let wel op! doe dit al is de computer helemaal uit voor de zekerheid.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
400W is genoeg? Waarvoor? Alleen voor je kaart of voor alles dat er in je pc zit? Voor alles wat er in de PC zit....

Antwoorden (1)

1. Haal de videokaart er weer uit.
2. Draai de setup van de CD die je bij je videokaart gekregen hebt.
3. Zet de resolutie wat lager (bijv. tijdelijk op 1024x768).
4. Doe de videokaart er weer in.
5. Voila!
6. Indien geen voila: test de kaart eens in een PC van een goede buurman/kennis/vriend (op bovenstaande manier). Werkt dat ook niet? Dan is er gerede kans dat ie stuk is.