na een upgrade van de slimme meter van Eneco is mijn routermodem kapot. Kan die opgeblazen zijn?

Ik vind het wel heel erg toevallig. 's Avonds doet alles het nog (internet, email), dan zet ik mijn cv lager, druk op jet kastje op Upgrade en de volgende ochtend kan ik niet meer emailen, internetten en bellen, want volgens Ziggo was mijn Routermodem kapot. Eneco zegt er niet schuldig aan te zijn.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (3)

Niet door een software update van je thermostaat
Die vraagt alleen data van je modem en krijgt die ook .
Problemen met de voeding van je modem zou kunnen
Weet niet of het een oud modem is ook die dingen slijten nou eenmaal.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Mee eens, puur toeval.
Echt puur toeval. Contact opnemen met helpdesk Ziggo en melden dat het modem/router defrct is. Als het goed is, sturen zsm een nieuwe.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Van een update van een slimme meter zal je nooit meer spanning kunnen krijgen. De spanning is afhankelijk van de voeding wat die krijgt. Een meter kan simpelweg geen spanning omhoog transformeren. Wel uitschakelen(een slimme meter alleen, geen domme meter). Het zal echt stom toeval zijn geweest dat je router kapot is gegaan hierdoor.
Een meter registreerd enkel het verbruik en teruglevering. Ook bij een 3 fase aansluiting kan er geen verwisseling komen, aangezien de contacten recht toe recht aan zijn.
Wel kan bij een inschakeling(bijv met de slimme meter of hoofdschakelaar) een korte piekspanning optreden, dit wordt met name veroorzaakt door een inductieve verbruiker, zoals een motor of sommige tl lampen.
Normaal is dit niet schadelijk voor apparatuur, slecht klein electronica kan hier wat gevoeliger voor zijn. Met name als dit vaak gebeurd.
Maar die verantwoording licht bij jou.
Kan het niet zijn dat de adapter alleen kapot is? Als de modem kapot is zal je een nieuwe moeten bestellen. Meestal is dit kostenloos.
Ik kreeg van kpn gratis een nieuw modem alleen al omdat de voorkant bruin is geworden van de warmte, normaal is die wit.